אפקט השביתה: בורסת לונדון ירדה ב-1.1%, הדאקס נחלש ב-0.9%

יבשת במשבר: המשבר באירופה העביר היום הילוך כשארגוני עובדים וארגונים חברתיים השביתו את הפעילות הכללית במדינות גוש היורו. השביתה חלה על מדינות דרום היבשת, ביניהן יוון, איטליה וספרד. בנוסף התקיימו הפגנות המונים בערים הגדולות באירופה, סמוך למוסדות ממשלתיים.

המדדים המובילים באירופה ננעלו בירידות: הבורסה הלונדונית נחלשה ב-1.1%, מדד ה-Cac 40 הצרפתי איבד 0.9% מערכו כמו גם הדאקס הגרמני אשר רשם ירידה של 0.9%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי דיווח באתר TIME, ארגון העובדים הגדול באירופה, קונפדרציית הסחר המאוחדת, המאחד בתוכו 65 ארגוני עובדים מ-36 מדינות ברחבי היבשת ומייצג כ-60 מיליון חברים, הביע את תמיכתו במחאה הקולקטיבית – עובדה שמהווה איום גדול על האליטה המדינית והכלכלית של האיחוד האירופי.

הפגנות מחאה נערכו גם באנגליה, גרמניה, שוויץ וטורקיה. כמו כן התקיימו אירועי מחאה במדינות סקנדינביה ומזרח אירופה.

המחאות הלילה בספרד | צילום: רויטרס

אמש החליט האיחוד האירופי על מתן ארכה של שנתיים ליוון בכל הנוגע לטיפולה במשבר הפוקד את המדינה. ההחלטה הציתה ויכוח בין קרן המטבע לבין חברי היורוגרופ על לוח הזמנים לצמצום יחס החוב של יוון ל-120%. בעוד ששרי האוצר בגוש היורו הביע נכונות להגמיש את תאריך היעד הסופי לצמצום החוב ולדחותו לשנת 2022, יו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד התעקשה לשמור על התאריך המקורי שנקבע לשנת 2020.

בעקבות חילוקי הדעות בין הצדדים, קיים חשש להחרפת המשבר בגוש היורו, מה שעלול לערער את יציבותו. בהצהרה פומבית שנשאה אתמול יו"ר קרן המטבע הבנלאומית לגארד, היא אמרה: "ברור שיש חילוקי דעות, אולם הדבר הכי חשוב הוא שמירה מפני הדרדרות החוב ביוון, על מנת שהמדינה תוכל לשוב ולעמוד על רגליה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן