אפקט קיקה: מעלות מורידה את תחזית הדירוג של אשטרום לשלילית

חברת דירוג האשראי מעלות שינתה היום (ג') את תחזית הדירוג של אשטרום נכסים – המחזיקה 15% מחברת הרהיטים האוסטרית "קיקה"- לשלילית. בהודעה לבורסה מטעמה של מעלות, נכתב כי הסיבות המרכזיות לשינוי הן "מחיקות הון בשני הרבעונים האחרונים, שמקורן בעיקר בשינוי רמות המיסוי בארץ, והפסדים בגין ההשקעה בחברת קיקה ישראל שפשטה רגל במאי 2012, הביאו לעלייה ברמת המינוף,  וחריגה מהיחס עליו התחייבה החברה לשמור". עם זאת, מציינים במעלות כי השכרה מחודשת של הנכס שנבנה עבור קיקה ישראל בהקדם, או השכרה ברמות שכירות כמתוכנן – עשויים להיטיב ולשפר את מצב אשטרום.

לקיקה התחייבויות של כ-47 מיליון שקל כלפי בעלי המניות באשטרום; החברה צפויה למחוק סכום זה עד סוף הרבעון השני של 2012 – מה שעשוי להקטין את ההון העצמי של החברה לכ-800 מיליון שקל.

עם זאת, חברת הדירוג מאשררת את דירוג ה-A הקיים לשלושת סדרות האג"ח של החברה הנסחרות בבורסה ( סדרה ה', ו' ו-ז'), ומציינת כי נזילות אשטרום הינה מספקת. החברה צפויה לייצר מזומנים מפעילותה השוטפת בהיקף של כ-40 מיליון שקל בכל שנה. כמו כן, אשטרום מחזיקה מניות של חברת מבטח שמיר בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל – אותן תוכל לממש בעת הצורך.


הנכס יושכר מחדש. קיקה | צילום: סיון פרג
בתוך כך, הודיעה קיקה כי תמכור רהיטים בשווי כולל של 25 מיליון שקל, ב- 30%-60% הנחה, החל ממחר (יום ד') ועד ל-30 ביוני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן