"אקדמיה לעניים בזמן": הארגון שרוצה לשכנע גם את האנשים העסוקים ביותר ללמוד פעם בחודש

"אקדמיה לעניים בזמן". כך מתארת קרן ליטני את החזון אשר עמד לנגד עיניה כשהקימה את ארגון Socialize, במסגרתו היא מקיימת מפגשים חודשיים ללא תשלום ומפגישה בין יזמים וסקרנים שונים לבין מרצים וחוקרים מובילים מהארץ והעולם. "אנשים צמאים ללמוד ולהתפתח, בכל גיל" היא מספרת בפגישה בת"א, בניסיון להסביר מדוע הקימה את הארגון Socialize. זו גם הסיבה, לדבריה, שמאות בני אדם מגיעים לאותם המפגשים: "גם עצמאים וגם שכירים, כולם רוצים להיחשף לתחומי ידע חדשים. כולם רוצים ללמוד, אבל רובנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחזור לאוניברסיטה או לקחת קורס מקצועי מחייב לאורך זמן. פשוט אין לנו את הזמן, את היכולת להתחייב לחודשים קדימה, או אפילו את הרצון להיכנס למסגרת מחייבת ומשמעותית שכזו".

ליטני, יזמית בנשמתה, פעלה כמו שמלמדים בקורסים הבסיסיים ביותר ליזמים מתחילים: קודם כל, זהו את הצורך. וליטני אכן זיהתה: "הכל התחיל כשאני רציתי לחזור ללמוד בעצמי", היא נזכרת. "אחרי 12 שנות עבודה בכמה מהחברות המובילות במשק, הרגשתי שהגיע הזמן להתפתח ולהכיר עולמות חדשים. אבל עם שתי ילדות בבית, פשוט לא יכולתי להתחייב למסגרת לימודים מחייבת. אז החלטתי שממש כמו פרויקטים שמביאים את האקדמיה לאנשים שחסר להם כסף, אני אביא את האקדמיה לאנשים שחסר להם זמן".

ליטני על הבמה. "כולם רוצים ללמוד" | צילום: יח"צ

לאחר שזיהתה את הצורך, החליטה ליטני לנסות ולספק לו גם פתרון. היא הקימה את Socialize, ארגון ללא מטרות רווח במסגרתו היא מארגנת אחת לחודש כנסים ללא תשלום, אליהם מגיעים מאות משתתפים. במסגרת הכנסים נחשפים המשתתפים להרצאות שונות ומגוונות מפי כמה מטובי המרצים בעולם, אשר הצליחה ליטני לגייס בעיקר בזכות חוסר פחד וישירות מובהקת. "באחד הכנסים בהם השתתפתי בעצמי ראיתי פתאום את דן אריאלי" (אחד ממובילי תחום הכלכלה ההתנהגותית ומהמרצים המבוקשים בעולם כיום – ג.ק), היא מספרת. "ניגשתי אליו, הצגתי את עצמי ואת הפעילות שלי, וביקשתי שיבוא להרצות בכנס הבא. זה היה מעט מפתיע, אבל אחרי כמה שיחות הוא הסכים".

הגעתו של אריאלי שימשה כמקדם מכירות מצוין, ומאות אנשים נוספים התדפקו על דלתות הכנס אשר היא ארגנה באותה השנה. היום רשומים כבר למעלה מ-1400 איש בקהילת החברים של הארגון, ואלפי משתתפים שונים פוקדים את הכנסים השונים אשר היא מארגנת. "אבל לא מדובר בקהילה של מפתחים או 'גיקים' בלבד", מדגישה ליטני. "תחומי העניין שלנו מגוונים ומתאימים לכל מי שמתעניין בחדשנות דיגיטלית וב'אינטרנט של הדברים'. התכנים מותאמים לכולם, מתוך החזון להפוך כמה שיותר אנשים ל'מייקרים' ויזמים".

"אחת מהמטרות שלנו היא להוות גשר בין העולם האקדמי לעולם העסקי", היא ממשיכה. "לאנשי האקדמיה יש ידע מדהים, ובעולם העסקי אפשר יהיה ליישם אותו בצורה מיטבית". הכוונה היא לא רק לידע טכנולוגי של מרצים מתחום מדעי המחשב או ההנדסה: ליטני רוצה להביא את התובנות של חוקרים מתחומי הכלכלה, התקשורת, החינוך – ואפילו הפילוסופיה אל השטח. "עם עקרונות של כלכלה התנהגותית, לדוגמא, אפשר לפתח את הקנדי קראש הבא. אבל זו לא הכוונה שלנו. הכוונה היא לקחת את העקרונות והידע ממסדרונות האקדמיה, ובעזרת יזמים ואנשי מקצוע ליישם אותו בצורה שתעשה טוב בשטח".

"לאנשי המחקר יש תשובות להרבה מהשאלות שעולות מהשטח", היא ממשיכה. "וליזמים עצמם יש שורה של רעיונות טובים. אבל אפילו רעיון טוב יכול להפוך למצוין בזכות ליטוש ומחשבה נוספת. אולי לא הייתי מכניסה פרופסורים לפילוסופיה למועצת המנהלים של החברה, אבל בסופו של דבר מדובר באנשים מעוררי השראה עם יכולות חשיבה מדהימות. החיבור לשטח הוא לא פחות מהכרחי".

"אף פעם לא מאוחר מדי" | צילום: shutterstock

לא רק עסקים

כחלק מהמפגשים והכנסים, ליטני זיהתה צורך נוסף: כחלק מהעלייה במספרם של העובדים העצמאיים (פרילנסרים), הם נותרים חסרי מסגרת שתדאג להם מעבר לשעות הפעילות. "בחברות הגדולות יש ערבי פנאי וגיבוש, טיולים משותפים ומסיבות" היא מסבירה. "ומה יש לכל אותם עובדים עצמאיים? כלום".

לכן, היא החליטה לשלב גם כיף במפגשים המקצועיים השונים. בנוסף לאותם מפגשים היא מארגנת גם מסיבות לחברי הקהילה שלה, שם הם יכולים ליהנות, להכיר וליצור קשרים חדשים – עסקיים ואישיים כאחד. בשבוע שעבר ארגנה מסיבה מיוחדת – "כשמוזיקת טכנו פוגשת אנשי טכנולוגיה", לדבריה – במסגרתה הופיעו תקליטנים מובילים בסצנת המוזיקה האלקטרונית והטכנו בארץ. "אחת השאיפות שלי היא להפוך לאשת חיי הלילה של ההיי-טק", היא מחייכת. "למה לא בעצם?".

אחת למספר חודשים ליטני מארגנת גם סדנאות בתשלום, במסגרתן נפגשים המשתתפים עם מרצה מיוחד אשר מעביר סדנא מצומצמת. הסדנה הבאה תתקיים בתאריך 29/09, כשדוקטוור סבסטיאן דטרדינג הגרמני, מומחה לתחום חווית המשתמש והגיימיפיקציה (שימוש בעקרונות משחקיים ליצירת מחויבות וחוויית משתמש ייחודית) יעביר סדנה מיוחדת ליזמים ולסקרנים אשר מעוניינים להיחשף לתחום המסקרן. יום קודם לכן הוא יעביר הרצאה בת שעה בחינם, כחלק ממפגש נוסף של הארגון.

"סבסטיאן הוא דוגמא מצוינת לידע אקדמי שרק מחכה שיישמו אותו בשטח", טוענת ליטני. "אני משוכנעת שהכלים שיועברו בסדנה יכולים לשמש יזמים טכנולוגים, אנשים שמתעסקים בחווית משתמש ואנשי שיווק דיגיטלי לפתח וליישם את הרעיונות שלהם במיזם או בארגונים בהם הם עובדים".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן