אקזיט: אפל רוכשת את Matcha.TV הישראלית

אתר הטכנולוגיה VentureBeat הודיע אתמול על רכישת חברה ישראלית נוספת על ידי אפל, Matcha.TV. בעוד שאפל אינה חושפת את סכום העסקה, הוא מוערך על ידי האתר בשווי הנע בין מיליון למיליון וחצי דולרים.

מתאימים את המדיה למשתמש

Matcha.TV נוסדה ב-2011 על ידי גיא פיקרז, אילן בן זאב ופול פטריק והציעה שירותי אגרגציה בתחום המדיה. החברה השיקה אפליקציה לפלטפורמת iOS ב-2012, שאספה לוחות שידורים וקטעי וידאו ממקורות גדולים וידועים כגון נטפליקס, אייטונס, הולו, אמזון פריים וכדומה – במטרה להציע למשתמשים תכנים המתאימים לו, לדרישתו.

במאי האחרון נעלמה האפליקציה מחנות האפליקציות של אפל, ואתר הבית של החברה הוסר כולו למעט הודעה אחת המתנצלת בפני המשתמשים על כך שהשירות אינו זמין. אף אחת מהחברות לא הסבירה מדוע האפליקציה נעלמה, או מדוע החברה החליטה "לסגור את שעריה" – כאשר כעת התמונה הופכת לברורה יותר.

בעוד שאף אחת מהחברות לא מוכנה להתייחס לרכישה הנוכחית, אתר AllThingsD קיבל את תגובתה הרשמית של אפל הטוענת כי: "אפל רוכשת חברות טכנולוגיה קטנות מפעם לפעם, ובדרך כלל אינה משוחחת על תוכניותיה או כוונותיה".

צילום: יח"צ

הרכישה הנוכחית הגיונית ואף הכרחית עבור אפל, שכן טים קוק העיד בעבר כי תחום הטלוויזיה הוא תחום בעל עניין עבור החברה, ויש לה הרבה מאוד מה לתרום לתחום זה. כיום קיימים עשרות ספקי תוכן שונים במגוון רחב של מדינות בהן פועלת אפל, כאשר האלמנט הבעייתי ביותר הוא איתור תכנים חינמיים ורלוונטים עבור המשתמש.

באמצעות הטכנולוגיה אותה פיתחה Matcha.TV תוכל אפל להציע למשתמשים מקום אחד בו יכולים לצפות בכל המידע והתכנים הזמינים עבורם, בין אם מדובר בממשק שיתלבש על גבי אפל טיוי או מוצר חדש לחלוטין אותו מתכננת החברה להשיק. במקום לייצר תכנים או לגרום למשתמשים לחפש את התוכן המתאים ביותר עבורם, אפל תוכל לפתור שתי בעיות כואבות: הצגת המבחר הקיים בקליק אחד, והצגת התכנים הרלוונטים ביותר עבור כל משתמש ומשתמש, בהתאם להרגלי הצריכה הספציפיים שלו.

העובדה שהחברה הישראלית התמקדה באפליקציה תעזור לאפל, ככל הנראה, להרחיב את שירותי הצפייה גם עבור משתמשי המובייל, שבתמורה יוכלו לצפות בסדרות או בסרטים האהובים עליהם גם בעת נסיעה ברכבת או ישיבה בבית קפה ברחוב – בצורה דומה לאופן השימוש הקיים כיום בנטפליקס ודומותיה, אך שאינה מוגבלת לספקית או לערוץ אחד ויחיד.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

הציוץ שהקפיץ את המנייה של אפל

Galaxy S4 Mini נחת בישראל; במה הוא שונה מאחיו הגדול?

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן