אקזיט ישראלי: IronSource רוכשת את SuperSonic תמורת 150 מיליון דולר

עסקה חריגה בהייטק הישראלי: חברת היוניקורן הישראלית IronSource (איירון סורס) שמתמחה בהתקנות תוכנה רוכשת את סטארטאפ ה-Adtech הישראלי Supersonic תמורת סכום המוערך ב-150 מיליון דולר. האקזיט של Supersonic מגיע שנה בדיוק לאחר שהשלימה גיוס של 15 מיליון דולר. סכום העסקה עומד על כ-150 מיליון דולר, כרבע מתוכם במזומן והשאר במניות.

IronSource רוצה להיכנס לפייסבוק

רשת הפרסום של Supersonic מאפשרת למשתמשים לזכות בתגמול וירטואלי (מטבעות, פתיחת שלבים מתקדמים או קבלת פריטים וירטואלים) בזמן שהם נחשפים למותג באמצעות סרטוני פרסומת או שלל דרכים נוספות המוטמעות בתוך המשחק. בזמן שהמשתמשים זוכים בפיצ'רים וירטואלים – המפרסמים זוכים בזמן חשיפה בלתי מבוטל ובאינטרקציה שתורמת לפרסום המותג שלהם. על פי נתונים שפרסמה בעבר Supersonic, חברות אשר החלו לשתף איתה פעולה דיווחו על עליה דרמטית בשיתוף סרטוני הפרסומת בפייסבוק (20%) ובכניסות לאתר המותג (40%) בשל פעילות המשתמשים בפלטפורמה שיצרה. בין הלקוחות של החברה נמצאות ענקיות גיימינג כמו EA, זינג, WeChat ו-King. רשת הפרסום של החברה הצליחה להגיע ב-2014 למאות מיליוני משתמשים והיא נחשבת לרווחית. בין המשקיעות בחברה ניתן למנות את 83North, SAIF Partners והמשקיעים הפרטיים ראובן אדלר ואייל חומסקי (בעלי משרד הפרסום אדלר-חומסקי) ומנכ"ל סקייפ לשעבר, מייקל ואן סוויג' (Michael Van Swaaij).

IronSource היא אחת מהנציגות הבולטות של ה-Download Valley הישראלי. החברה מפעילה מנוע להפצת אפליקציות, Installer בשם installCore, שבנוסף להתקנה של תוכנה מסויימת, ממליץ גם על תוכנות נוספות להתקנה, בהתאם למאפיינים האישיים של כל גולש, התוכנות המותקנות אצלו, ובדומה להמלצות שאנחנו מכירים מאתרי סחר אלקטרוניים. על כל התקנה של תוכנה, שנעשית דרך ה-Installer של ironSource, מקבלת החברה תשלום ממפתחי התוכנה המותקנת.

תומר בר זאב, מנכ"ל IronSource | צילום: מתוך אתר החברה

installCore, מוצר הדגל של החברה, אחראי לבדו על יותר מ-7 מיליון התקנות מדי יום, כשבחברה טוענים ש-1 מכל 3 התקנות בעולם נעשות דרכם. בזמן האחרון העבירה החברה את הפוקוס שלה מהתקנות בדסקטופ להתקנות במובייל עם מוצרים דוגמת mobileCore. הרכישה של Supersonic נועדה לתת ל-IronSource דריסת רגל בפייסבוק שם היא לא פעילה כרגע ולחזק את אחיזתה במובייל. לאחרונה, השלימה החברה סבב גיוס של 105 מיליון דולר, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.1 מיליארד דולר.

העסקה היא האחרונה בשרשרת רכישות שביצעה IronSource בתקופה האחרונה כשבין החברות שהיא רכשה ניתן למנות את afterdownload ואת Upopa.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

תשכחו מאספלט: הדור הבא של הכבישים עשוי פלסטיק ממוחזר

ויטמין P: הצצה למשרדים של Perion

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן