עדי ויזל - מנכ"לית זיקית, בכנס Forbes. צילום: שלומי יוסף
עדי ויזל - מנכ"לית זיקית, בכנס Forbes. צילום: שלומי יוסף

"אקזיט רציני": וולמארט רכשה את הסטארט-אפ Zeekit של יעל ויזל

הסטארט-אפ הישראלי של ויזל, שנבחרה לרשימת הנשים המשפיעות של פורבס, משלב בינה מלאכותית ומציאות רבודה בתחום האופנה. "האקזיט הגדול בישראל שהונהג על ידי אישה משלב ההקמה ועד שלב המכירה"

עושה חיל: לאחר שבע שנות פעילות – חברת Zeekit הישראלית בתחום האופנה – עושה אקזיט. החברה, הכוללת כיום כ-30 עובדים, נכנסה לשוק התחרותי והצליחה להתעלות מעל המתחרים, תוך גיוס משקיעים מרחבי העולם, ובייחוד כאלו המגיעים מבירות אופנה עולמיות כמו לונדון וניו יורק.

בסוף השבוע האחרון נמכרה החברה לענקית הקמעונאות הבינלאומית וולמארט, והיא צפויה להפוך למרכז פיתוח של החברה בישראל. סכום העסקה לא נחשף, אך בפוסט שהעלה אבנר סטפק, מבעלי בית ההשקעות מיטב דש, שהיה מעורב בתהליך ההקמה, נכתב כי "זיקית היא האקזיט הגדול בהיסטוריה של ישראל של חברה שהונהגה על ידי אישה משלב ההקמה ועד שלב המכירה. מדובר באקזיט מאד רציני, אך לצערי אסור לפרסם מספרים כי הרוכשת היא חברה ציבורית".

יעל ויזל, מייסדת, שותפה ומנכ"לית בחברת Zeekit, נבחרה לרשימת הנשים המשפיעות של Forbes לשנת 2019. את החברה – שמשווקת טכנולוגיה המאפשרת יצירת הדמיות לבוש דיגיטליות באיכות גבוהה, הקימה יחד עם שני שותפים – ניר אפלבוים ואלון קריסטל.

מהפכה דיגיטלית בשוק האופנה

הטכנולוגיה של Zeekit מלבישה למעשה הדמיות לבוש באופן מהיר ויעיל על גבי תמונות של לקוחות ודוגמנים של מותגים גדולים ברחבי העולם. החברה הצליחה להוביל מהפיכה בשוק הקמעונאות הדיגיטלי, ההולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, ואף חתמה חוזים גדולים וחשובים עם רשתות גדולות ומוכרות ברחבי העולם, לרבות בית הכלבו מייסיז, וולמארט, טומי היפליגר, והאתרים המוכרים אסוס ונקסט.

החברה מחברת בין שתי טכנולוגיות: בינה מלאכותית ומציאות רבודה ומדומה, מה שמאפשר ללקוח לראות כיצד ייראו הבגדים על גופו לפני שהוא צריך למדוד אותם פיזית.

ויזל הייתה האחראית על פיתוח הטכנולוגיה, שהתבססה על יכולות מיפוי של טופוגרפית שטח, מיומנות אותה רכשה במהלך שירותה הצבאי בחיל האוויר ולאחר מכן במהלך עבודתה כמהנדסת תעשיות ביטחוניות.

וולמארט. רכשה את הסטארט-אפ הישראלי. צילום: Shutterstock

ויזל, מנכ"לית החברה, היא רס"ן (במיל') בחיל האויר, בעלת תואר בהנדסת חשמל מהטכניון. כשנבחרה לרשימת פורבס, סיפרה על העתיד המזהיר שצופה לחברה: "הטכנולוגיה של זיקית הופכת לכלי מפתח בפרסונליזציה ויצירת פרסומות, שמבוססות על זהות המשתמש ועל יצירת חומרים ויזואליים אישיים".

צילום תמונת כתבה: שלומי יוסף

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן