אריאל: "הפתרון לעליית מחירי הדיור הוא בנייה מסיבית ביו"ש ובירושלים"

"המפתח לבלימה מיידית של עליית מחירי הדיור נמצא בבנייה מסיבית בירושלים ובגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון", כך אמר הבוקר שר השיכון אורי אריאל (הבית היהודי) בדיון בוועדת הכספים".

"הימנעות מבנייה בירושלים מעלה דרסטית את המחירים, מבריחה זוגות צעירים ועשויה להוביל להפרת האיזון הדמוגרפי בעיר", הוסיף. "בין 2008 ל-2012, מחירי הדירות בעיר עלו ב- 41% בעוד בשאר חלקי הארץ ב- 27%".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

השר הוסיף, כי "כל המהלכים לפתרון משבר הדיור יישאו פירות בעוד שנה ושנתיים, בעוד שביהודה ושומרון ביכולתנו לשווק מיידית עשרות אלפי יחידות דיור".

סלומינסקי (יו"ר הוועדה) ושר השיכון והבינוי | צילום: דוברות הכנסת

זהבה גלאון, חברת ועדת הכספים מטעם מר"צ כתבה כי לקראת הדיון עברה על תקציב משרד השיכון ובינוי. "נתון מעניין מסתתר שם – 56.5 מיליון שקל מתקציב משרד השיכון ילכו בכל שנה מהשנתיים הקרובות לאבטחה פרטית של מתנחלי מזרח ירושלים".

"לא לבניית יחידות דיור חדשות, וגם לא לאחזקה והרחבה של הדיור הציבורי שהולך ומידלדל. לאבטחת מתנחלים. מה הקשר בין משרד הבינוי והשיכון לבין אבטחה? אין שום קשר. אבל זה בסדר, כי גם לא מדובר בשוטרים אמיתיים. מדובר בחברת אבטחה פרטית, שהתפקיד שלה הוא לשמור על המתנחלים ועל הבתים שלהם. מאבטח פרטי לכל מתנחל. הנה הכסף – במקום שבו ממשלת ישראל מעדיפה לממן מליציה פרטית למתנחלים, מבתים לדיור ציבורי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן