אריסון החזקות השלימה גיוס חוב פרטי של 2.5 מיליארד שקל

חברת אריסון אחזקות השלימה אמש גיוס של 2.5 מיליארד שקל. החברה בבעלותה של שרי אריסון גייסה את הכסף על מנת למחזר חוב של 1.5 למוסדיים.  על פי העסקה, את ההחזר יממנו  בנק מזרחי טפחות, הבנק הבינלאומי, דיסקונט והחברות הראל ומגדל. 

על פי העסקה, כל אחד מהמוסדיים יממן 250-300 מיליון שקל. בנוסף גם החברות מנורה-מבטחים, אקסלנס והפניקס יעמידו מימון של 150-200 מיליון שקל כל אחת. את המהלך הובילה אפרת פלד, העומדת בראש החברה. את הגופים המלווים בעסקה ייצג עו"ד יריב שלום, שותף במשרד ליפא מאיר ושות'. 

החוב הפרטי של אריסון אחזקות מרוכז בסדרה א' הפרטית שהונפקה ב־2007. בנוסף גייסה פלד הלוואת אשראי של 800 מיליון שקל וכן -150 מיליון שקל נוספים שישמשו להחזר חוב לטווח קצר למוסדיים. 

שרי אריסון, בעלת השליטה באריסון החזקות | צילום: יח"צ

בסדרת האג"ח החדשה החוב אמור להיפרע כבר מסוף 2013, כאשר החוב ייפרס לאורך יותר שנים וההחזר יסתיים ב־2022. משך החיים המומצע של האגח הוא כ-6.2 שנים והריבית  תעמוד על כ־5.2%, זאת לעומת 4.9% בחוב המקורי. 

הריבית השנתית על אג"ח א' היא 4.9%ותשלומי הקרן נפרעים בדצמבר של כל שנה בין 2014 ל-2018 בחמישה תשלומים שווים של כ־260 מיליון שקל. חברת מידרוג העניקה לאג"ח דירוג גבוה של Aa2, זאת משום ששרי אריסון העמידה בשנה שעברה ערבויות בנקאיות של כ-500 מיליון שקל להבטחת ההתחייבויות של אריסון אחזקות לטובת בעלי האג"ח.

המהלך למחזור החוב התאפשר לאחר שכמה מהגופים המוסדיים ואחד הבנקים הציעו למזג את כל ההלוואות לקונצורסיום אחד. חלק מהגופים המעורבים בעסקה החדשה מיחזרו את החוב בדיוק בסכום המקורי וחלק מהם הגדילו אותו, כשעל תוספת המימון שהעמידו קיבלו ריבית בשיעור אחר.

בחוב החדש יקבלו מחזיקי האג"ח שיעבוד שלילי, במסגרתו הם מתחייבים שלא לשעבד את הנכס לנושה אחר. עוד נקבע בעסקה כי אם יחס ההון העצמי למאזן יירד מתחת ל־40% ההלוואה תועמד לפירעון מיידי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן