ארץ הבורסה העולה: יפן עשויה להיות ההשקעה המוצלחת ביותר ב-2014

מי שהתבונן על תרשים מדד הניקיי היפני לאחר חודש נובמבר, היה יכול לזהות תבנית מוכרת המכונה משולש סימטרי, ומנבאת זינוק במדד. ואכן, מהחודש שעבר עלה הניקיי בכמעט 1,300 נקודות או 8.6%.

אתמול נשברה רמת ההתנגדות של 16 אלף נקודות, מה שמבטיח את המשך ההתנהגות השורית. כאשר המדד יחצה שוב את אותה הנקודה, בדרכו מטה, זה יהיה הסימן שכדאי לצאת מההשקעות במדד.


משולש סימטרי שמבשר ראלי קרוב | מקור: www.bigcharts.com

יציאה ממשולש סימטרי שורי, עשויה להתבטא בהתפוצצות חיובית שמגמדת את העליות שהובילו אל תבנית המשולש מלכתחילה. סביר מאוד שנראה בקרוב בניקיי ראלי נוסף, הדומה לזה שהתרחש בסוף 2012 ותחילת 2013.

באופן בסיסי יש כמה פקטורים משמעותיים שיכולים לדחוף את המניות ביפן מעלה ב-2014:

• שער החליפין דולר-יין עבר נקודת התנגדות חשובה החודש בדרכו של המטבע היפני מטה. מדובר בחדשות טובות עבור היצואנים היפניים, אשר צפויים ליהנות מהמשך מגמת ההיחלשות של המטבע המקומי. היצוא היפני גדל זה החודש ה-9 ברציפות בהובלת ענף הרכב שמייצא בעיקר לארצות הברית ולסין.

• תוכנית ההרחבה הכמותית היפנית שכוללת 182 מיליארד דולר ואמורה לעודד את הצמיחה במדינה.

• נראה שהמשק היפני נמצא בשלבים הראשונים של יציאה מדיפלציה, בפעם הראשונה מזה -5 שנים. הדבר מתבטא במדד המחירים לצרכן שעלה באוקטובר ב-0.3%, העליה הגדולה ביותר מאז 1998. בנוסף, דוח כלכלי חשוב של הממשלה השמיט את המילה דיפלציה מהטקסט בפעם הראשונה זה 4 שנים. הבנק המרכזי של יפן קבע יעד אינפלציה של 2% לשנתיים הקרובות והביע מחויבות לעשות כל שנדרש על מנת לעמוד בו. הבנק המרכזי מתכוון להמשיך להדפיס כסף ולהציף את השוק והמערכת הפיננסית בתמריצים עד שיושג יעד האינפלציה.

• סקר שביצעה רויטרס לאחרונה גילה שכמעט שני שלישים מהתאגידים היפניים מצפים שהבנק המרכזי יגביר את התמריצים במחצית הראשונה של 2014.

• קצב הצמיחה היפני הוא כעת אחד הגבוהים מבין המדינות המפותחות: במחצית הראשונה של 2013 הצמיחה עמדה על כמעט 4% (כפול מזו של ארה"ב), ובמחצית השנייה של 2013 צפוי לצמוח המשק היפני בכ-3%.

• הממשלה היפנית עשויה להודיע על הורדת מס החברות באביב 2014 מ-38.01% ל-35.64%.

• חברות יפניות רבות עשירות במזומנים ומחפשות לקנות בחזרה את מניותיהן.

• צמצום ההרחה הכמותית של הפד בארה"ב עבר באופן חלק ועזר להרגיע את שוקי העולם ולעודד את עלייתם.


סגן שר האוצר היפני, מיצוהירו פורוסאווה. מדיניות של ניפוח בועה | צילום: רויטרס 

בעוד שפרמטרים אלה אמורים לתמוך במגמת העלייה של הבורסה היפנית לטווח הקצר והבינוני, מה שהממשל היפני עושה כרגע הוא ניפוח בועה כלכלית. וההתאוששות ביפן תהיה בחזקת "התאוששות כלכלית המונעת ע"י בועה", שתגמר בסופו של דבר באסון.

עד אז יש מספר דרכים עבור הסוחרים להרוויח מהמצב, אך כדאי לבחור באלה המגנות מפני ירידת היין כמו קרן הגידור (Wisdom Tree Japan (DXJ, העדיפה על ETF כמו (iShares MSCI Japan (EWJ. כמו כן מומלץ לקנות מניות של חברות יפניות הנסחרות בארה"ב כמו Nomura, Mitsubishi Tokyo Financial Group, Mizuho Financial ו-Daiwa Securities.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן