באו"ם מזהירים: העולם עלול להיקלע למשבר מחירי מזון

20 הכלכלות הגדולות בעולם חייבת להסכים על פעולות מתואמות כדי להפיג את החשש מפני זינוק מחירי המזון, כך אמר היום ראש סוכנות המזון של האו"ם, חוזה גרזיאנו דה סילבה. דה סילבה אמר כי לא היה מגדיר את הזינוק במחירי המזון כ"משבר", אך הוסיף כי "המצב עלול להפוך למשבר אם היבולים בחצי הכדור הדרומי יהיו מאכזבים".

"עלינו לפעול בתיאום ואני מאמין שמדינות ה-G20 אחראיות מספיק כדי לעשות זאת", אמר דה סילבה במסיבת עיתונאים שקיים בשבדיה. דה סילבה הוסיף כי כל כדי לפתור את המשבר צריך להימנע מאיסור ייצוא של מזון, כפי שמדינות עלולות לשקול, ובמקום זאת לעודד שימוש בתחליפי מזון.

דה סילבה ציין גם כי מדינות ה-G20 אחראיות ל-85%-95% מגידולי התירס והחיטה, המושפעים יותר מכולם מעליית המחירים. דה סילבה ציין כי "אפילו אם מחירי החיטה יעלו ב-10%-20%, סביר להניח שמחירי הלחם לא יעלו באותו שיעור".

"אפילו אם מחירי החיטה יעלו ב-10%-20%, מחירי הלחם לא יעלו באותו שיעור" | צילום: רויטרס

בכירים נוספים במדינות G20 צפויים לדון השבוע בפעמוני האזהרה שמגיעים מעליית מחירי המזון, ובדרכים להיאבק באי היציבות, אך החלטות לא צפויות להתקבל לפני אמצע ספטמבר.

דה סילבה ציין כי עליות מחירי המזון הנוכחיות אינן רציניות כמו ב-2007-2008, תקופה בה היו הפגנות אלימות במדינות כמו מצרים, קמרון והאיטי. "אין משבר", הוא אמר לרויטרס. "המטרה שלנו היא להימנע בדיוק מפעולות קנייה היסטריות, הנובעות מפאניקה מיותרת".

גל העליות הנוכחי, השלישי בארבע שנים, מגיע אחרי עונת בצורת ארוכה בארה"ב ויבולים מאכזבים ברוסיה ובים השחור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן