באוצר דרשו: המענק לרוכשי דירות בירושלים – בתום 10 שנים; ועדת הכספים איימה לטרפד את החוק

ויכוח נוקב בין חברי ועדת הכספים לאנשי האוצר התעורר היום בוועדת הכספים בהמשך לדיון על תקציב משרד השיכון, בנוגע למימוש המענקים ע"י רוכשי דירות חדשות בירושלים.

חברי הוועדה הביעו תרעומת קשה נגד אנשי האוצר, שלדבריהם "סילפו את כוונת הוועדה", בכך שבחוזרים שפרסמו לגבי המענקים הוסיפו התנייה, שלא סוכם עליה מראש, לפיה הסכום של 100 אלף שקל שיינתן לרוכשים, יהפוך למענק רק לאחר 10 שנים בהן יחזיקו בדירות ולא ימכרו אותן. בעקבות דרישת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), הסכימו אנשי האוצר לבחון את הנושא מחדש ויישקלו להיענות לה בחיוב.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"ועדת הכספים אמרה את דברה באופן ברור; צריך למשוך זוגות צעירים לירושלים ועל כן יש לתת את המענקים עליהם הוחלט ועל התנאים לקבלתם להיות אטרקטיביים ולא כובלים", אמר יו"ר ועדת הכספים, ניסן סלומינסקי. "לא יתכן שמצד אחד המדינה מודיעה על כך שהיא נותנת את המענקים, אך מצד שני מערימה קשיים והסתייגויות שייקשו על המימוש".


צילום: מרק ישראל סלם

"דווקא עכשיו, כשמצוקת הדיור בשיאה, במיוחד בירושלים, יש לעשות מעשה ולנקוט בצעדים שיבטאו כוונה אמיתית לסייע לרוכשים חדשים בבירה", הוסיף סלומינסקי, שהמליץ לאנשי האוצר "ללכת לקראת הוועדה, אחרת ימשוך בחזרה את החוק ויישנה את התאריכים בהתאם לשיקולי ועדת הכספים".

רכז שיכון באגף התקציבים באוצר, אריאל יוצר, הודיע כי נושא ההתניה ייבחן מחדש. יוצר טען כי "לא היתה סטייה מנוסח החוק המקורי" וכי "כוונת המחוקק היתה מראש, שהמענקים יגדילו את מספר רוכשי הדירות בעיר ויגדילו את האוכלוסייה הצעירה בה. מטרת ההתנייה היא למנוע מצב שבו מישהו יקנה דירה, יקבל מענק ולמחרת ימכור אותה במחיר מלא כאשר הוא הכניס לכיסו עוד 100 אלף שקל. מטרת החוק היתה לסייע לזכאים, חסרי דיור, לרכוש דירה בירושלים. יש פה דאגה לאינטרס הציבורי, במיוחד בתקופה של צמצומים".

החוק הקובע מענק בגובה 100 אלף שקל לרוכשי דירה חדשה מקבלן בירושלים, שזו להם דירתם היחידה, אמור להיכנס לתוקף החל מ-15 ביולי ועד ל-31 באוקטובר, ואמור להיות מאושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת כבר בשבוע הבא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן