בגלל בעיה בכריות האוויר: היצרניות היפניות החזירו למוסכים 3 מיליון מכוניות – גם בישראל

טויוטה, הונדה, ניסאן ומאזדה קראו אתמול לבעלי 3 מיליון כלי רכב בכל העולם להחזירם לבדיקה בשל תקלה בכריות האוויר. גם בישראל ייבדקו יותר מ-10,000 מכוניות של היצרניות היפניות. 

הקריאה לבדיקה נובעת מבעיה בכריות האוויר שמייצרת חברת טאקאטה עבור היצרניות. בשל פגם בלחץ האוויר בכרית, החשש הוא כי במקרה של תאונה היא תיפתח בצורה לא תקינה, מה שעלול לסכן את הנוסעים במושב הקדמי.

מטויוטה נמסר כי בישראל מדובר ב-4,800 בעלי מכוניות, מדגמי קורולה, יאריס ואבנסיס. מניסאן הודיעה כי "מדובר במספר דגמים ומכוניות ישנות מאוד, משנות ייצור 2000-2003. למרות שהיצרן טרם הפיץ את מספרי השילדות – כמות הרכבים שתוזמן בישראל תעמוד על כ-3,000". בהונדה קראו לתיקון מכוניות הונדה Civic ,Jazz , CRV ו-STREAM, משנות הייצור 2001-2003. על פי החברה, בישראל מדובר ב-3,668 מכוניות.

טויוטה קראה לכ-1.73 מיליון בעלי מכוניות ברחבי העולם להחזירן למוסכים. הונדה פעלה באופן דומה לגבי 1.14 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, ואילו ניסן קראה לבעלי 137 אלף מכוניות ביפן בלבד להחזירן למוסכים. גם מאזדה קראה להחזרתן של 45,500 מכוניות. מטויוטה העולמית נמסר על 5 תקלות שדווחו לחברה ואשר לא נגרמו בהן נזקים לחיי אדם או למכוניות עצמן.

לפני כחודש קראה ניסאן לבעלי 5 דגמים חדשים של מכוניותיה להחזירן למוסכים לשם בדיקה. המהלך כלל 2 מהדגמים הנמכרים ביותר שלה, אלטימה וסנטרה. זאת בשל חשש כי כרית האוויר הקדמית עלולה שלא להיפתח בשעת תאונה – כך מסרה היצרנית למוסדות הרגולטורים האחראים בארה"ב.

יבואני הרכב בישראל הדגישו כי מומלץ להתקשר ולברר לגבי הדגמים המדוברים לפני שניגשים למוסך לשם בדיקה.

צילום: רויטרס

מטויוטה העולמית נמסר על 5 תקלות שדווחו לחברה ואשר לא נגרמו בהן נזקים לחיי אדם או למכוניות עצמן. 

לפני כחודש קראה ניסאן לבעלי 5 דגמים חדשים של מכוניותיה להחזירן למוסכים לשם בדיקה. המהלך כלל 2 מהדגמים הנמכרים ביותר שלה, אלטימה וסנטרה. זאת בשל חשש כי כרית האוויר הקדמית עלולה שלא להיפתח בשעת תאונה – כך מסרה היצרנית למוסדות הרגולטורים האחראים בארה"ב.

יבואני הרכב בישראל הדגישו כי מומלץ להתקשר ולברר לגבי הדגמים המדוברים לפני שניגשים למוסך לשם בדיקה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן