בגלל החגים והמע"מ: ירידה של 44% בנטילת משכנתאות

יתרת החוב של משקי הבית גדלה בחודש אוגוסט ב-0.8% ונעמדה בסוף החודש על 381 מיליארד שקל. מנגד, יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה ב-0.2% לרמה של 793 מיליארד שקל, כך על פי נתונים שמפרסם היום בנק ישראל.

מהד"וח עולה כי יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה ב-1.2% שהם 3.3 מיליארד ש"ח, ונעמדה בסוף חודש אוגוסט על 272 מיליארד שקל. העלייה מתווספת לגל העליות בחודשים האחרונים כאשר מתחילת השנה גדלה יתרת החוב לדיור ב-13.8 מיליארד שקל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בחודש ספטמבר סכום נטילת המשכנתאות של הציבור הסתכם ב-3.2 מיליארד שקל, מדובר בירידה חדה של 44% מחודש אוגוסט ובסכום הנמוך מהממוצע החודשי בשנת 2012 שעומד על 3.8 מיליארד שקל. בבנק ישראל מייחסים לחגים ולמספר ימי העבודה הנמוך של ספטמבר את הסיבה לכך. כמו כן לעליית המע"מ שחלה בתחילת ספטמבר וגרמה לכך שחלק מהעיסקאות יוקדמו.

נטילת המשכנתאות לספטמבר ירדה | צילום: רויטרס

מנגד, מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה של בנק ישראל נמסר, כי בחודש אוגוסט ירדה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-0.2 מיליארדי ש"ח לרמה של כ-793 מיליארד שקל. הירידה נבעה מפירעון חוב נטו של כ-3.2 מיליארד שקל – בעיקר של הלוואות מהבנקים שעמדו על 4 מיליארד שקל וזו קוזזה בחלקה ע"י השפעת עליית מדד המחירים ופיחות השקל מול הדולר.

בחודש ספטמבר הנפיק המגזר העסקי, לא כולל בנקים ומוסדות ביטוח, אג"ח בשווי של כ-2.6 מיליארד שקל, מזה 1.5 מיליארד באמצעות אג"ח סחיר של חברת החשמל. ממוצע ההנפקות החודשי מתחילת השנה עומד על כ-2.3 מיליארד שקל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן