בג"ץ: הקפאת הרפורמה בנמלים תימשך; משרד האוצר והתחבורה: "נמשיך לפעול לקידום ההליכים"

בג"ץ דחה היום את עתירת המדינה מלפני כשבוע לבטל את הקפאת הרפורמה בנמלים. "לא ראיתי, לעת הזו, ליתן צו ביניים בעניין כוונת ההסתדרות להשבית את הנמלים במסגרת ההתנגדות להקמת שני נמלים חדשים", כתב השופט צבי זילברטל בהחלטתו.

עוד קבע השופט כי הצדדים יגישו הודעות מעדכנות עד ל-2 בספטמבר בשעה 16:00 ובהתחשב באמור בהן יוחלט על המשך הטיפול בעתירה למתן צו ביניים ובעתירה למתן צו על תנאי.

נמל אשדוד | צילום: רויטרס

לפני כשבוע הגישה המדינה עתירה לבג"צ בבקשה לבטל את החלטת בית הדין לעבודה מ-29 באוגוסט הקובעת כי סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות לפני כחודש הוכרז כדין, וכי על המדינה לעכב את המכרזים להקמת ותפעול הנמלים הפרטיים החדשים.

המדינה פנתה לבג"צ על מנת שיאפשר לה להמשיך לפעול למען פתיחת ענף הנמלים לתחרות ו-"למנוע מקומץ עובדים לפגוע באינטרס הציבורי הרחב", כדבריה.

ממשרד האוצר והתחבורה נמסר בתגובה לפסיקה כי "בג"ץ לא דחה את עתירת המדינה, וקבע כי הטיפול בעתירה יימשך לאחר שהצדדים יעדכנו את בית הדין לעבודה. משרדי האוצר והתחבורה ימשיכו לפעול לקידום הקמת הנמלים הפרטיים החדשים על מנת לפתוח את נמלי הים לתחרות, דבר שיסייע להפחתת יוקר המחיה ויפתח את הסחר הבינ"ל של ישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן