בדיקה ברגע: התוסף הדיגיטלי לסטטוסקופ הנוסטלגי שיחסוך לנו כסף והמון זמן

חברת "אקו דיוויס" הודיעה השבוע כי היא סגרה סבב מימון בסך 2 מיליון דולר עבור התוסף הדיגיטלי שלה לסטטוסקופ- האקו קור. בין המשקיעים המייסד של חברת שאזאם ג'ון נונאן. בנוסף הודיעה החברה השבוע על תחילתו של הניסוי הקליני בשיתוף המחלקה לקרדיולוגיה בסן פרננסיקו שבקליפורניה.

האקו קור מבוסס על רעיון פשוט אך מלא פוטנציאל. המכשיר, שמחליק על הסטטוסקופ האנלוגי מתחבר דרך בלוטות' לתוכנה באייפון או אייפד של המפעיל והוא לא רק מגביר את צלילי פעימות הלב אלא גם מאפשר מעקב תמידי אחריהן. את פעימות הלב ניתן לאחסן במאגר המידע של החברה ולצרף אותם לרשומות הרפואיות האלקטרוניות.

צילום: thinkstock

שלא כמו עדכונים אחרים לסמל הרפואי התמידי, האקו קור הוא לא סטטוסקופ דיגיטלי באופן מלא, אלא מכשיר המצורף לגרסה האנלוגית המוכרת. "הסטטוסקופ הוא סמל הרפואה למעלה מ-200 שנים ואין בכוונתנו לשנות זאת " מסביר המייסד והמנכ"ל, קונור לאנדגרף.
לאנדגרף אומר כי הרעיון למכשיר עלה כשהוא למד בברקלי, בביה"ס לתארים מתקדמים הנדסה ביו-רפואית. הוא ושני שותפיו המייסדים, יחד עם הסטונדטים דאז ג'ייסון באלט וטיילר קראוץ' הובאו לפאנל של שישה רופאים בכדי לדבר על הפרקטיקה שלהם. אחד האתגרים שבלטו היה הסטטוסקופ. בכדי לפרש את פעימות הלב יש להיות מתורגלים במיוחד, ועפ"י לאנדגרף חלק מהרופאים בפאנל פשוט לא מרגישים בטוחים בהם.

"מה שבאמת מרגש הוא שלמכשיר יש את הפוטנציאל להפוך פנימאים ואחיות לקרדיולוגיים" אומר ד"ר ג'ון צ'ורבה שמוביל את המחקר הקליני. אחת הבעיות הנפוצות של הסטטוסקופים האנלוגיים היא הקושי להבחין בין רשרוש לב שפירי למשהו עשוי להצביע על פתולוגיה.
במסגרת המחקר, נתונים ממכשיר האקו קור יושוו לנתוני האקוקרדיוגרמה מהאולטרא-סאונד שהם "תקן הזהב" לדברי ד"ר צ'ורבה, בכדי לראות האם ההערכות של שתי המדידות של אותו המטופל דומות. במקרה כזה, יוכל האקו קור לקבוע אם המטופל זקוק לאק"ג בפרקטיקה קלינית.

לחברת אקו דיוויס יש עד כמה מכשולים לעבור. כמו ברוב מכשירי הבריאות הדיגטיליים התוכנה זמינה לבנתיים רק ב-IOS – מה שמהווה מכשול לכל ספק שאין בבעלותו אייפון או אייפד. בנוסף המכשיר עצמו עוד לא קיבל את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי. לאנדגרף מדגיש כי המכשיר נמצא בשלב האחרון של התהליך לקבלת האישור והוא יושק בראשית הקיץ.

האקו קור יימכר עבור 199 דולר – מחיר גבוה יותר מבדיקת אק"ג אך אם הוא יעבוד כפי שמצפים ממנו, החיסכון הן בעלות והן בזמן של חולים רבים יהיה שווה את זה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן