בדלת האחורית: הממשל האמריקאי ביקש מאפל לפרוץ כבר 12 מכשירים בשנה האחרונה

איפון השייך לאחד היורים בסן ברנדינו אינו המכשיר היחיד שהממשל האמריקאי רוצה שאפל תאפשר לו גישה אליו.

על אף שהממשל האמריקאי הבטיח לחברת אפל שבקשתו במקרה סן ברנדינו היא חד פעמית, מסמך סודי שהותר לפרסום, אשר נכתב מטעם עורך הדין מארק ג'. זווילינגר אל השופט ג'יימס אורנשטיין, מפרט 12 בקשות נוספות מצד הממשל האמריקאי בתקופה שבין ספטמבר 2015 לפברואר 2016 תחת "חוק כל הכתבים" (All Writs Act). המסמך, שנחשף ביום שלישי בניו-יורק, לא כולל את הסיבות לבקשה של משרד המשפטים האמריקאי לעזרת אפל בגישה למכשירים, אך מכיל את תחומי השיפוט שלהם המכשירים קשורים: ארבעה באילינוי, שלושה בניו-יורק, שניים בקליפורניה, שניים באוהיו ואחד במסצ'וסטס.

Fotolia :שומרת על המוניטין – אפל מסרבת לפרוץ מכשירים | אילוסטרציה

על פי המכתב, אפל התנגדו לעשר מתוך שתים עשרה הבקשות. באחד המקרים הנותרים, החברה מחכה לעותק של מסמכי הבקשה ובמקרה האחרון דורשת צו חדש, שעוד לא התקבל. פורבס ארה"ב הודיע כי קיבל אישור אודות פרטיו של המסמך מנציג אפל.

שחרור המסמך מגיע כשבוע לאחר שמנכ"ל אפל טים קוק פרסם מכתב ללקוחות החברה אודות בקשה שהחברה מקופרטינו קיבלה מה-FBI ליצור כלי שיאפשר לסוכנות לגשת לאיפון של אחד מהיורים מסן ברנדינו. במכתב, קוק התריע על הסכנות שדלת אחורית כזו עשויה ליצור לביטחון המשתמש. מאז, מספר צדדים למקרה – בהם ה-FBI ומשרד המשפטים האמריקאי – התייחסו לסירוב של אפל לשתף פעולה עם הממשל בבקשה.

לצפייה בעותק של המסמך:

Usg Apple Edny 026 027

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן