בדרך למעלה: 10 יזמיות ישראליות ששווה לעקוב אחריהן

שוק היזמות המקומי שלנו מתרחב ומתבגר, כאשר יותר ויותר יזמים פונים גם לשווקים עולמיים, כמו ארה"ב ואירופה, בקצב מסחרר של חדשנות. שנת 2013 הייתה שנה מוצלחת במיוחד, עם הרכישה של Waze על ידי גוגל בעבור מיליארד דולר, והנפקת הענק של פלטפורמת בניית האתרים Wix. בשוק הסטארט-אפים הישראלי יש מעל ל-3000 חברות בתחילת דרכן, אולם המעוררות השראה ביותר עבורי הן דווקא אלו שעומדות בראשן נשים, שבאמצעות טכנולוגיות חדישות מצליחות לפרוץ לשווקים החמים ביותר.

הנשים היזמיות בתחום הטכנולוגיה בישראל עומדות בפני אותם אתגרים כמו מקבילותיהן בארה"ב, כשהן מתמודדות מול תעשיה שנשלטת ברובה על ידי גברים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נשים מהוות כיום כ-35% מהעובדים בשוק ההיי-טק, אבל מהוות פחות מ-10% ממייסדי חברות סטארט-אפ טכנולוגיות, ועוד לא דיברנו על החלקיק הקטן מתוכן שגייסו הון בדרך להצלחה.

למרות המספרים הללו, ניתן לראות יותר ויותר נשים שמוכנות לזנק קדימה, והקימו חברות משלהן, כשמאחוריהן רקע עשיר בניהול מוצרים, פיתוח תוכנה, שיווק, התנהגות צרכנית ועוד. בהתאמה, קמו בישראל מספר תוכניות שנועדו לתמוך ולהעצים את היוזמות הנשיות הללו. אחת מהתוכניות הללו היא הקמפוס לאמהות, מעין בית ספר להקמת סטראט-אפים, ידידותי לתינוקות, שהוקם על ידי גוגל תל-אביב בשיתוף עם קבוצת הנטוורקינג הנשית "יזמיות". התוכניות הללו, בצירוף ההשראה שניתן לשאוב מ-10 היזמיות הישראליות המצליחות, מנבאות אופטימיות באשר לשיפור הסטטיסטיקות שהזכרנו מקודם, ומספקות הוכחה ש"המוח הישראלי" חוצה מגדר, וממשיך לנפק הצלחות מסביב לעולם.
קבלו את הנשים היזמיות הישראליות שהכי שווה לעקוב אחריהן:

1. נעמה אלון (מייסדת-שותפה ומנהלת מוצר בחברת HoneyBook)

צילום: מתוך טוויטר

נעמה, בוגרת ביה"ס לעיצוב שנקר, בעלת רקע בעיצוב מוצר ובחווית המשתמש, החליטה להיכנס חזק בתעשיית החתונות, המגלגלת מאות מיליוני דולרים מדי שנה. היא ייסדה את HoneyBook כדי להקל ולפשט את חוויות תכנון החתונה. לאחרונה, עברה נעמה לסן פרנסיסקו, שם מתבססת החברה עד שתוכל להתפשט לכל רחבי ארה"ב, אולם צוות מתכנתים מוכשר נשאר לעבוד בתל אביב.

2. טרינו מאגי (מייסדת-שותפה ומנהלת טכנולוגיות ראשית, Neura)

צילום: מתוך אתר החברה

טרינו, אנליסטית וארכיטקטית מערכת, הייתה בין המייסדים של המיזם Neura, שפועלת בתחום הדיגיטציה של חפצים. לפני כן, עבדה טרינו בחברת RSA, שם הייתה חוקרת בכירה בתחום הטכנולוגיות המתפתחות ובתחום גילויי הונאות שטרם נראו. בעברה כתושבת אסטוניה, לפני שעשתה עליה, הייתה טרינו אנליסטית האבטחה היחידה בפרויקט ההצבעה האינטרנטי הראשון בעולם.

3. תמר יניב (מייסדת-שותפה ומנכ"לית Preen.me)

צילום: יח"צ

עם ניסיון עשיר בשיווק רכישות ובמיתוג בחברות משחקי רשת גדולות, החליטה תמר לפצח את תעשיית היופי על ידי הקמת Preen.me. החברה, שתרגום שמה בחופשיות הוא "גנדר אותי", מציעה למשתמשים באתר הצעות ספציפיות, מבוססות פרופיל, של מוצרי טיפוח ואיפור. המערכת החכמה משווה בין פרופילים ומציעה למשתמשים מוצרים שבעלי פרופיל דומה משתמשים בהם, כך שיוכלו לבצע קניה חכמה יותר. כיום יש לחברה כ-1.7 מיליון משתמשים, והיא קהילת היופי הפעילה ביותר ברשת.

4. איריס שור (מייסדת-שותפה וסמנכ"לית מוצר בחברת Takipi)

צילום: מתוך טוויטר

ארכיטקטית בהכשרתה, איריס היא אחת המייסדות וסגנית מנהל מוצר בחברת טאקיפי, סטארט אפ המפתחת פלטפורמה לניתוח קוד, מציאת באגים וטיפול בהם. כבר בגיל 25 איריס מכרה את הסטארט-אפ הראשון שלה, VisualTao לחברת Autodesk העולמית, והיא מנהלת בלוג של טיפים ועצות לסטארט-אפים בתחילת דרכם.

5. דפנה ניסנבאום (מייסדת שותפה ומנכ"לית Tipa)

מימין, עם השותפה לעסקים | צילום: יח"צ

כמהנדסת תוכנה, משיכתה של דפנה לקיימות ושמירה על הסביבה הובילו אותה לייסד את "טיפה", שפועלת בתחום האריזות האקולוגיות. טיפה מפתחת אריזות מתכלות מהפכניות, ש"נחרבות" בתוך 180 יום. החזון של דפנה זיכה את טיפה במקום הראשון מתוך 50 חברות, בכנס קלינטק הישראלי לטכנולוגיה ירוקה (2012), וגם בפרס "אנוגה פודטק" בכנס מוביל של תעשיית אריזות המזון בגרמניה.

6. ד"ר קירה רדינסקי (מייסדת-שותפה ומנהלת טכנולוגיה ראשית בחברת SalesPredict)

צילום: אתר הטכניון

קירה היא מנהלת המוצר ואחת המייסדות של חברת SalesPredict, החברה מפתחת אפליקציית B2B (Business to Business) שמאפשרת ללקוח (שהוא עסק אחר) לזכות בתובנות על העסקאות הפוטנציאליות הנמצאות במערכת, על ידי תיעדוף חכם של עסקאות שהסתברות הביצוע שלהן גבוהה יותר. האפליקציה בוחנת עסקאות שבוצעו, בין אם הצליחו או נכשלו באמצע, מוסיפה נתונים מרשתות חברתיות, מבצעת ניתוח קונטקסטואלי של אתרי אינטרנט ומקורות מידע נוספים, ולאחר מכן מפעילה אלגוריתמים אשר יודעים להבין מהם הגורמים המשפיעים על כל מכירה מוצלחת של הלקוח. כך, נוצרים חוקים אשר מעניקים ציון לכל הזדמנות עסקית פוטנציאלית, כאשר הציון הזה מגיע ישירות לאיש המכירות. בהתאם לאותו ציון, איש המכירות יכול לבצע את התעדוף של העסקאות הפוטנציאליות הנמצאות במערכת. את הדוקטורט שלה מהטכניון כתבה קירה על היכולת של אלגוריתמי מחשב לחזות את ההשפעה של אירועים גלובליים. רדינסקי נבחרה השנה לאחת מ-35 היזמים המבטיחים מתחת לגיל 35 של MIT.

7. מעיין כהן (מייסדת שותפה ומנכ"לית, Hello Doctor)

צילום: אתר החברה

כהן, מנהלת מנוסה בתחום ההתנהגות הצרכנית ואסטרטגיה, הגיעה במקור מתחומי הביוטכנולוגיה והעסקים. היא יסדה את Hello Doctor בעקבות הניסיון האישי שלה, כשטיפלה בשותף שלה, לאחר שאובחן עם גידול במוח. לאחר שנתיים של פגישות עם רופאים, איסוף מסמכים ופגישות מומחים, חוסר היעילות של המערכת היה בולט. מעיין החליטה לשנות זאת – החברה שהקימה מאפשרת לאנשים עם בעיות בריאות מורכבות לארגן את המסמכים הרפואיים שלהם ברשימות חכמות, שמאפשרות להם לנווט בקלות וביעילות כשהם זקוקים לתיעוד כלשהו, לא משנה בכמה מרפאות או כמה רופאים ראה החולה. האפליקציה הושקה לאחרונה באפסטור והיא זמינה להורדה בחינם.

8. יעל גבעון (מייסדת שותפה ומנכ"לית Stevie)

צילום: מתוך טוויטר

יעל, יזמית מנוסה, הייתה מנהלת השיווק של AOL ויועצת של סטארט-אפים רבים בנושא אסטרטגיות שיווק. חברת סטיבי שבניהולה, אותה ייסדה יחד עם בעלה, לוקחת את הפידים שלנו (כן, גם מטוויטר), והופך אותם לערוצי שידור אישיים. בערוצים הללו משדרים את התוכן שמשתפים החברים, בתוספת סרטונים פופולאריים מרחבי הרשת. במקביל לשטף הסרטונים, מופיעים על המסך טיקרים של עדכוני סטטוס, בסגנון כתוביות, על מנת שתוכלו להישאר מעודכנים גם בזמן הצפיה.

9. אורית חשאי (מייסדת ומנכ"לית Brayola)

צילום: מתוך יוטיוב

אורית היא מנהלת לשעבר בקרן ההון-סיכון הישראלית Carmel Ventures ובעלת מעל 10 שנות ניסיון בחברות היי-טק וסטארטאפ ישראליות, כך שהיא כנראה בעלת הניסיון הרב ביותר בדירוג שלנו. Brayola, המיזם הנוכחי שלה, היא חנות מקוונת, שמתאימה את החזיות ללקוחות מבלי הצורך המייגע למדוד אותן (ובלי החוויה המטרידה של מוכרת שנכנסת לך לתא ודוחפת לך ידיים לחזייה). כל מה שעל הלקוחה לעשות הוא להזין לאתר את מידת החזיה שלה ואת דגם החזיה האהוב עליה, ו Brayola-כבר תעשה את השאר. הטכנולוגיה עצמה מבוססות על פרופילים של יותר מ-500,000 משתמשות, וכמות מותגי החזיות שניתן לבחור מתוכן באתר כבר חצתה את רף ה-300. כבר לפני שנתיים נכנסה חשאי לרשימת 100 נשות ההייטק של אירופה ולפני שלוש שנים המליץ הבלוג הטכנולוגי Techcranch לקוראיו לשים אליה לב.

10. ליאת מרדכי הרטנו (מייסדת שותפה ומנהלת השיווק, 24Me)

צילום: אתר החברה

ליאת היא אם לשלושה ואשת עסקים עם רקע במדעי המחשב ובשיווק, המטרה שלה היא לשנות את הדרך שבה אנשים מנהלים את חיי היום-יום שלהם. יחד עם בן זוגה, ייסדו השניים את 24Me, אפליקציה בעלת קונספט ייחודי, שמשלבת תמיכה בתזכורות, ניהול כספים, תשלום חשבונות, שליחת איחולים לחברים לפי ימי הולדת ושמחות אישיות אחרות בפייסבוק, שכירת אנשים לביצוע משימות שונות והוספת תזכורות באמצעות דיבור. האפליקציה מחוברת לכל השירותים אליהם אתם מנויים ויודעת להזרים אליכם את המטלות בזמן אמת. כך למשל, במידה ויש חשבון חדש שצץ לפני שתי דקות הוא יגיע ישירות לאפליקציה ולא תצטרכו להזין אותו, אבל מעבר לזה, תוכלו גם לשלם את החשבון ישירות מהאפליקציה ולוותר על הזנת המטלה וחיפוש אחר דרך למלא אותה. מדובר בעוזר אישי – הגרסא הדיגיטלית.

הכותבת, שולי גלילי היא מייסדת-שותפה של UpWest Labs, תוכנית להאצה של השקעות בסארט אפים ישראלים בסיליקון וואלי. לפני שהקימה את הפרויקט, הייתה גלילי מנכ"לית לשכת המסחר קליפורניה ישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן