בדרך לניו יורק: מובילאיי מבקשת לגייס מיליארד דולר בנאסד"ק

חברת מובילאיי הישראלית הגישה בסוף השבוע בקשה ראשונית, חסויה, להנפקת מניות בבורסת נאסד"ק, במטרה לגייס מיליארד דולר. זו הפעם הראשונה שבה מבקשת מובילאיי להנפיק מניות לציבור לאחר מספר סבבי גיוס ממשקיעים פרטיים ומוסדות מימון. הנפקה כזאת מייצגת ערך חברה של בין 3.5 ל-5 מיליארד דולר.

מובילאיי, שמרכזה באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים, עוסקת בפיתוח מערכות סיוע לנהג על בסיס טכנולוגיית ראיה ממוחשבת שאותה המציאה.

באמצעות מצלמה ראשית אחת, ובחלק מן המערכות גם מצלמות שמכוונות לכיוונים שונים, מספקת הטכנולוגיה של החברה התראות מפני סטיה מנתיב הנסיעה, שמירת מרחק, סכנת התנגשות, סכנת פגיעה בהולכי רגל, זיהוי נתיב נסיעה חסום, זיהוי תמרורים ורמזורים ועוד.

למובילאיי, שהוקמה בשנת 1999, ישנה פעילות קבועה עם מספר יצרני רכב, בהם ג'נרל מוטורס, פורד, וולבו וב.מ.וו, אשר כבר הטמיעו את הטכנולוגיה שלה במכוניות שלהם. בנוסף היא מייצרת מערכות 'אפטר-מרקט', שאותן אפשר להתקין במכוניות קיימות, ובעתיד תכריז כנראה על שיתופי פעולה נוספים עם יצרני רכב.


מערכת של מובילאיי, החברה פונה לציבור | צילום: רויטרס

בדיווח באתר נסדא"ק נמסר שהחקיקה החדשה בארה"ב מאפשרת לחברות עם הכנסות נמוכות ממיליארד דולר בשנה להגיש לרשות לניירות ערך בקשת הנפקה ראשוניות באופן חשאי. הבקשה עוברת בדיקה קפדנית ואם היא מאושרת רשאית החברה לצאת ל"Road show" במהלכו תנסה לשכנע את הציבור להשקיע במניות שיונפקו.אם תאושר בקשתה של מובילאיי היא צפויה לצאת לתהליך ההנפקה כבר בחודש יולי הקרוב.

החלטה סופית לגבי סכום הכסף שמובילאיי תגייס טרם התקבלה, והצלחת הגיוס תלויה בתנאי השוק במהלך ההנפקה. אם אכן תצליח מובילאיי לגייס מיליארד דולר זה יהיה אחד הגיוסים הגדולים ביותר של חברת טכנולוגיה ישראלית בשנים האחרונות.

בין המשקיעים הנוכחיים במובילאיי אפשר למנות את יבואניות הרכב כלמוביל ודלק מוטורס וכן מספר אנשי עסקים ישראלים באופן פרטי, כמו גם את בנק לאומי, החברות האמריקניות גולדמן זאקס, בלקרוק ,וולינגטון, ואנטרפרייז השכרת רכב, וכן חברת ההשקעות הסינית Sailing Capital.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן