בדרך לשוויון בנטל: הממשלה אישרה את הצעת חוק הגיוס

בדרך לשוויון בנטל: הממשלה אישרה הבוקר (א') את הצעת החוק שגיבשה ועדת פרי, ואשר נועדה בין היתר להביא לגיוסם של החרדים לצה"ל ולשילובם בשוק העבודה.

ברוב של 14 שרים, אישרה הממשלה את הצעת החוק. ארבעה שרים נמנעו. עוד לפני פתיחת הישיבה, הבהיר ראש הממשלה כי השינוי שייעשה יהיה "הדרגתי" ותוך התחשבות בצרכים המיוחדים של הציבור החרדי".

"אחרי 65 שנים אנחנו מביאים היום לאישור הממשלה את המתווה להגברת השוויון בנטל", אמר נתניהו, "המטרה שלנו היא לקדם שני יעדים: שילוב של צעירים חרדים בשירות בצה"ל ובשירות הלאומי, ולא פחות חשוב מזה – שילובם בשוק העבודה".

נתניהו התייחס גם לשילובם של ערבי ישראל בשוויון בנטל ואמר: "במתווה המוצע יש התייחסות לנושא, אבל לדעתי הוא עדיין איננו שלם ונצטרך להמשיך ולטפל בעניין זה ולהשלימו".

נתניהו, "שינוי הדרגתי". צילום: מרק ישראל סלם

ראש הממשלה הודה לוועדה, שכללה מלבד פרי גם את שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', שר השיכון אורי אריאל, שרת התרבות והספורט לימור לבנת והשר להגנת הסביבה עמיר פרץ. "עשיתם עבודה מצוינת", אמר להם נתניהו, "אתם ראויים באמת לכל שבח".

לאחר שהממשלה ו-ועדת השרים לענייני חקיקה יאשרו את התוכנית הרב שנתית לשוויון בנטל הגיוס – יחלו הליכי החקיקה בכנסת, שם צפוי מאבק חריף של המפלגות החרדיות נגד המתווה המוצע.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן