בהתאם לתחזיות: מדד חודש פברואר ירד ב-0.2%

מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר ירד ב-0.2% והגיע לרמה של 101.5 נקודות. מדובר בירידה התואמת את תחזיות האנליסטים, זאת לאחר שמדד חודש ינואר שירד באופן חד ב-0.6%, הפתיע רבים.

את עיקר הירידות הובילו מחירי הירקות הטריים שירדו ב-8.5%, ותחום ההלבשה, בו ירדו המחירים ב-4.8%. גם מחירי התחבורה והתקשורת ירדו ב-0.7% ומחירי המזון ירדו ב-0.3%. מבין הירקות הוזלו במיוחד הכרוב (31.5%), הברוקולי (26.1%), והכרובית (19.1%).

מנגד, מחירי הפירות הטריים עלו ב-3.9%, מחירי הריהוט והציוד לבית עלו ב-0.6% והדיור התייקר ב-0.3%. מבין הפירות התייקרו במיוחד תותי השדה (51%) ובננות (9.8). העלייה במחירי הדיור מבטאת את השינויים במחירי שכר דירה שנקבעו בחוזים שנחתמו בחודשים ינואר 2014 – פברואר 2014, לעומת חוזים שנחתמו בחודשים דצמבר 2013 – ינואר 2014.


ירידה של 0.2% בחודש פברואר | צילום: מרק ישראל סלם

בחישוב כללי של השנה החולפת, לאחר הירידה הנוכחית, האינפלציה עומדת על 1.2% – נמוך בהרבה מן התחזיות השונות במשק. קצב הגידול השנתי של מדד המחירים מגיע ל-0.6%.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים אמר לאחר הפרסום כי ירידת המדד מבטאת את ההאטה בפעילות הכלכלית במשק. "הציפייה בשוק היא שמדד חודש מרץ יהיה חיובי ויעלה ב-0.2%. המדד יבטא בין היתר את הפעילות הערה של הקניות לחג הפסח".

"המדדים הנמוכים ממשיכים לתמוך בפוטנציאל להפחתת ריבית נוספת מצד בנק ישראל, כאשר שחיקת שער הדולר והאיום המרחף על היקף התעסוקה תורמים לפגיעה בתחושת העושר ולצמצום הביקושים מצד משקי הבית. להפחתת יוקר המחייה חשיבות רבה בהגדלת מרכיב ההכנסה הפנויה בעידוד הצריכה ובצמצום השפעת הייסוף על הפעילות הכלכלית", הוסיף פרימן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן