בוז'י הרצוג רץ לראשות מפלגת העבודה; כבל ומרגלית הגיעו לתמוך

בחירות לראשות מפלגת העבודה יתמודדו רק בעוד כשלושה חודשים, אך כבר עכשיו מתחילים המתמודדים לשנס מותניים, ומתכוננים במלוא המרץ לקראת קרב ההכרעות שיקבע מי יעמוד בראשות המפלגה.

בכינוס מיוחד שנערך היום בבית סוקולוב בת"א, הודיע יצחק הרצוג כי יתמודד על ראשות המפלגה, ואף זכה לתמיכתם של חברי הכנסת איתן כבל ואראל מרגלית, שהגיעו לתמוך בו.

בוז'י הרצוג | צילום: מרק ישראל סלם

איתן כבל, שעלה לנאום לאחר אראל מרגלית, סיפר על התאמתו של הרצוג להנהיג את העבודה: "הרצוג, שיש לי איתו לא מעט ויכוחים, הוא אדם עם יכולת לאחד, יכולת לדבר עם אנשים בגובה העיניים. יש לבוז'י גם עמדות, ולא רק בנושאים כלכליים. יש בינינו ויכוחים, אבל אתה ואני מאמינים שהויכוחים בינינו אלה הם דיונים שמעצימים את התנועה, נותנים לה הרבה יותר כוח".

כבל הוסיף כי יחימוביץ' הביאה את המפלגה לתקרת זכוכית, וכי אין לה דעות מלבד הסוציאל דמוקרטיה. עוד הוא טען כי רק בשלישייה הנוכחית (הרצוג, כבל ומרגלית) ניתן לבצע את מהפך.

יצחק הרצוג, שעלה לנאום שלישי, אמר: "הגעתי לכאן כדי להודיע על התמודדותי לראשות מפלגת העבודה. הגעתי כדי להודיע שב-21 בנובמבר אהיה יו"ר מפלגת העבודה. אני רוצה להודות לאיתן כבל ולאראל מרגלית שבאו, ועל החלטתם לתמוך בי ולוותר על ההתמודדות – מה שמצביע על שותפות ואחדות".

לפני כחודש הודיעה יו"ר מפלגת העבודה והאופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', על הקדמת הפריימריז בעבודה ל-14 בנובמבר, זמן קצר לאחר הבחירות לרשויות המקומיות.

"אנחנו מתכוונים לכנס בהקדם את ועידת מפלגת העבודה ולבקש לקבוע מועד לפריימריז אחרי הבחירות לרשויות המקומיות", אמרה יחימוביץ'. "בפריימריז האלה אני אבקש שוב את אמונם ותמיכתם של עשרות אלפי חברים במפלגת העבודה".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן