בוט עורך הדין הזה ביטל למשתמשים שלו יותר מ-160 אלף דוחות

נדמה שלא עובר יום מבלי שאנחנו שומעים על בוט (תוכנה המבצעת פעולות בדרך של חיקוי משתמש רגיל) חדש, שרוצה להפוך לנו את החיים לפשוטים וקלים יותר. אחרי הכל, צ'ט-בוטים מאפשרים לנו לתקשר איתם בשפה טבעית, ישירות מאפליקציית הצ'אט המועדפת שלנו או בממשק דומה ולחסוך לנו המתנה למענה אנושי והורדה והתקנה של אפליקציות. אבל בוט בשם DoNotPay עושה את המייל הנוסף ומבטיח גם לחסוך לנו התעסקויות משפטיות ולא פחות חשוב, לחסוך לנו כסף על תשלום קנסות.

משתמשים שקיבלו דוח תנועה יכולים לפנות אל הבוט, שיציג להם סדרת שאלות מנחות, כדי להבין את הסיטואציה שבה הם נמצאים וכך לנסות להוציא אותם מהצרה. בין היתר שואל הבוט שאלות כמו ‘האם הרכב היה בבעלותך בזמן שקיבלת את הדוח', ‘האם נהגת ברכב בזמן ביצוע העבירה', ‘האם היו שלטי אזהרה ליד' ו'האם הם השלטים היו מובנים'. בעזרת השאלות האלו מנסה הבוט, בדיוק כמו עורך דין תנועה טוב, למצוא פרצה או בעיה בדוח, שתאפשר לבטל אותו.

מאז שהושק הצליח הבוט לבטל כ-160 אלף דוחות | צילום: fotolia

מאז שהושק הבוט בלונדון לפני פחות משנה הוא בחן כבר יותר מ-250 אלף דוחות שונים, כשמתוכם הוא הצליח לבטל כ-160 אלף, כלומר 65 אחוזי הצלחה. במונחים כספיים מדובר בחיסכון של יותר מ-4 מיליון דולר בקנסות. לא רע.

מי שעומד מאחורי הבוט המצליח הוא בריטי בן 19 בשם ג'ושוע בראודר. בעקבות ההצלחה הוסיף בראודר לבוט תמיכות במערכות נוספות כמו למשל תביעות פיצויים על טיסות ורכבות שהתעכבו וביטוחי הלוואות. בנוסף, הוא מפתח 2 בוטים נוספים בעלי מטרות חברתיות: הראשון, בוט שיעזור לנשאי HIV להבין מהם הזכויות שלהם והכספים שמגיעים להם, והבוט השני נועד לעזור לפליטים לקבל מקלט מדיני, כשלצורך כך הוא נעזר בפלטפורמת התרגום מערבית לאנגלית של ווטסון ששייך ל-IBM. בשלב הראשון זמין הבוט בלונדון ובניו יורק, אבל בראודר מתכנן תמיכה בערים נוספות בהמשך.

לפני כשבועיים רכשה חברת Lawgix האמריקאית (להבדיל מ-LawGeex הישראלית) את Fixed, אפליקציה שכמו הבוט של בראודר, עוזרת למשתמשיה לבטל דוחות או לשלם אותם, אם הם חוקיים. המשתמשים נדרשו רק לצלם את הדוח בסמארטפון, והאפליקציה ניתחה את הדוחות לבד, נעזרה ב-Street View של גוגל, כדי לראות אם יש שילוט מתאים בסביבה ואף לשלוח בקשה לביטול דוח בשם המשתמש.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: חלונות 10 תזכה לעדכון הגדול ביותר שלה בחודש הבא, מה צפוי לנו?

עוד בגיקטיים: פייסבוק שוב משנה את הניוז פיד: המשתמשים ירוויחו, העמודים – פחות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן