בוסים: זו הסיבה שהעובדים שלכם שונאים אתכם

אין לכם מושג מה אתם עושים: אז נכון שאתם מכירים את העבודה ובטח גם עשיתם אותה בעבר במקום אחר ובתחום אחר. אך אל תשכחו שלנהל זה לא רק להגיד לאחרים מה לעשות. זכרו שכמנהלים אתם אחראים על קביעת לוח הזמנים ונהלי העבודה וכן הצבת היעדים עבור צוות העובדים שלכם. אך יחד עם זאת, אתם גם אחראים לעמוד ביעדים אלה. 

אומרים שמי שלא יודע לעשות-מנהל. אבל כדי שהעבודה תעשה, צריך עובדים, והם בדרך כלל יודעים מה הם עושים, לעיתים אפילו הרבה יותר טוב מכם. אז במקום להלך במשרד עם התחושה שאתם יודעים הכי טוב, אולי כדאי שתעזרו במשאבים האנושיים שלרשותכם. דברו איתם, התייעצו, שאלו שאלות והכי חשוב, הקשיבו להם. זה אולי יפתיע אתכם אבל גם הם רוצים שהפרויקט יצליח ויש להם לא מעט לתרום להצלחתו. חוץ מזה, אולי גם תלמדו משהו.

אי אפשר להפריד את האדם מהמנהל: לכולם במשרד ברור מאוד שאתם המנהלים. אתם לובשים חליפה יקרה, מדברים בשפה גבוהה ואין ספק שאתם חכמים אם הגעתם לדרגה הגבוה שבה אתם נמצאים. אולם, עבור העבודים אתם יוצרים תחושה של חוסר נגישות. האיש עם החליפה במשרד הוא כמו האל בקצה האולימפוס. אם דלת המשרד שלכם סגורה ואתם לא מוכנים "לרדת לעם", העם לא יהיה מוכן להתעלות על עצמו עבורכם.

 מעסיקים שמקפידים על דלת פתוחה-זוכים לעובדים עם ראש פתוח. ככל שתקפידו להיות פחות מפקדים ותשברו את חומות הדרג שבניתם סביבכם, כך העובדים ירגישו צורך להחזיר לכם ויתאמצו יותר בשבילכם. אל תתנשאו מעל אף אחד. זה אולי יגרום לעובדים לכבד אתכם מבחינה מקצועית אך יעורר בהם רגשות סלידה מבחינה אישית. זכרו שבסוף היום, גם אתם מורידים את החליפה ונראים כאחד האדם על הספה מול הטלויזיה או בפאב עם כוס בירה. 

אין דיבורים באוויר: אם הבטחתם משהו, כדאי מאוד שתקיימו אותו. אם אתם לא בטוחים שתוכלו לעמוד בכך, אל תתחייבו. דברו בביטחון. אם אין לכם את כל המידע הנדרש כדי לענות למישהו על שאלה, חפשו אותו או התוודאו בכך שאינכם יודעים. חוסר ידע הוא לא סימן לחולשה, מילים לא מבוססות הן דווקא כן.

היו עקביים. אם אמרתם משהו, אל תסתרו את עצמכם. מותר לכם לשנות את דעתכם, אך לא כל הזמן וכדאי שיהיה לכם בסיס הגיוני לכך. זכרו שבין אם קוראים לכם מנהל מחלקה או ראש צוות, בסופו של דבר, יש מאחוריכם אנשים והם בסופו של יקבעו האם הצלחתם במילוי תפקידכם או לא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן