בוסים שימו לב: 9 דברים שאסור לכם בשום אופן להגיד לעובדים

באחרונה פורסמה רשימת דברים שאסור לעובדים להגיד למנהל שלהם אם הם רוצים לקבל קידום במשרד. אולם גם למנהלים עצמם יש מגבלות רבות על התקשורת עם העובדים, דברים שיכול להניע אותם, ומנגד אמירות שיכולות להביא למשבר ביחסי העובד-מעסיק. הגיע הזמן לצד השני של המשוואה – דברים שאסור להגיד אף פעם לעובדים שלכם:

1. אל תגידו "אני משלם את המשכורת שלכם, ואתם צריכים לעשות בדיוק מה שאני אומר". מדובר בהצהרה דיקטטורית. איום ומשחקי כוח הם לא הדרך להניע עובדים, לחזק את נאמנותם ולשפר את ביצועיהם. מנהלים טובים מובילים באמצעות מתן השראה, חינוך, עידוד ואפילו שירות העובדים שלהם. מנהיגים טובים לא צריכים לאיים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

2. אל תגידו "יש לכם מזל שאתם מקבלים בונוס. חברות אחרות לא מעניקות לעובדים כלום". בוס חכם מכיר בכך שלרווחי החברה אחראים העובדים, ואסור שיפגין גישה מתנשאת. מנהל מבריק צריך להיות שמח בכך שיש לו אפשרות לתת מענקים לעובדים המוצלחים והאיכותיים שלו.

3. אל תגידו "הייתי כאן אתמול בלילה ובשישי בבוקר – איפה אתה היית?". רמיזות לפיהן עובד צריך להיות זמין מסביב לשעון הן דרך בטוחה להביא לחוסר שביעות רצון של העובדים ולמורל נמוך. העובדה שהמנהל עובד שבעה ימים בשבוע, לא אומרת שגם העובד צריך לעשות זאת.

צילום אילוסטרציה: IngImage / ASAP

4. אל תגידו "את צריכה להישאר כאן כי המשרד הזה לא מפלה נשים". את ההערה חסרת הרגישות הזו העיר מנכ"ל באחת החברות הגדולות בארה"ב למנהלת בכירה. היא עזבה את המנהל חסר הרגישות הזה, ועכשיו היא מנהלת בחברה אחרת. בוס טוב לעולם לא יפלה, ולעולם לא יגרום לעובדים שלו לחוש פגיעים, ישירות או בעקיפין, כתוצאה ממינם, דתם או הנטיות הפוליטיות שלהם. התנהגות כזו, מעבר לעובדה שהיא על גבול הבלתי חוקית, גם פוגעת בעובדים.

5. אל תגידו "אנחנו חייבים לקצץ עלויות (באותו זמן שבו המנהל מקבל שולחן חדש או נוסע לכנס בחו"ל)". בזמנים קשים העובדים מכבדים את המנהלים אשר מזדהים עם האתגרים שעומדים בפני החברה. הם מתנגדים לכל מנהיג שפועל לפי סטנדרט אחר. בזמנים הללו, המנהלים צריכים להוות מודל לחיקוי.

6. אל תגידו "אני לא רוצה לשמוע את התלונות שלכם". כמנהלים אתם צריכים להיות פתוחים למשוב באופן שוטף, גם אם הוא שלילי. מנהיג צריך להקשיב בראש פתוח להצעות העובדים ולשקול אותן. אפילו כאשר עולות בעיות שלא ניתן לפתור, עצם העובדה שמאפשרים לעובד לפרוק את הקשיים, אפילו למשך דקה או שתיים, יכולה לבנות אמון.

7. אל תגידו "תמיד עשינו את הדברים בצורה הזאת". ההצהרה הזו היא דרך בטוחה למחוץ חדשנות. דרך טובה יותר לנסח זאת תהיה "איך אתם מציעים לעשות את זה טוב יותר?". סביר להניח שהעובדים אכן יודעים מה צריך לעשות כדי לשפר את שיטות העבודה בארגון. העבודה שלנו כמנהלים היא לעודד אותם למצוא דרכים יצירתיות לפתור בעיות ולתגמל אותם על החשיבה המקורית.

8. אל תגידו "אתם עושים עבודה נוראית". מנהלים צריכים להבהיר מה הציפיות שלהם מהעובדים. הם צריכים להעניק לעובדים את המשאבים, התקציבים, הדד-ליינים, ההכשרות והתמיכה שהם זקוקים להם כדי להשלים את המשימות. אם עובד מבצע טעויות חוזרות, ייתכן שהמטלה פשוט לא תואמת להיכולות שלו, או שהוא קיבל הוראות בלתי ברורות.

9. אל תגידו "אתה העובד הכי גרוע אי פעם". כעס וניבול פה פוגעים בעובד, ואי אפשר לקחת אותם בחזרה. בוסים צריכים להתנהג בצניעות ובמקצוענות. מומלץ לבוסים לא לקלל ליד העובדים, אבל אסור בתכלית לקלל את העובדים.

מנהל טוב צריך לעמוד מאחורי המילה שלו, ולנסות להוות דוגמא חיובית. מנהל טוב ייתן ציונים לשבח באופן פומבי, ואם דרושה הערה בונה יעשה זאת בצנעה ובצורה פרטית. מנהל טוב צריך לאפשר גם כישלון ולנסות ללמוד ממנו לעתיד. אם הבוסים יעקבו אחרי הנקודות הללו, הם יצמיחו עובדים נאמניםומחויבים, אשר נהנים מהמטלות שלהם ותורמים לארגון.

כתבות נוספות בנושא:

רוצים קידום? 10 דברים שאסור לכם בשום אופן להגיד לבוס


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן