בועת הנדל"ן תופחת: מחירי הדיור זינקו ב-83% ב-6 השנים האחרונות

שוק הדירות לא עוצר: מחירי הדירות בישראל זינקו ב-6.8% בינואר-אפריל, כך על פי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והערכות של מומחים שהגיעו לפורבס. במבט רחב יותר, עולה כי המחירים זינקו ב-83% במהלך 6 השנים האחרונות.

על פי הנתונים עולה כי הביקוש לדירות נוסק והמחירים ממשיכים לעלות, מחירי הדירות זינקו ב-6.8% בינואר-אפריל וזאת לעומת 1% בלבד בינואר-אפריל אשתקד. בממוצע ארצי, מחירי הדירות כיום עומדים על 1.22 מיליון שקל: 1.6 מיליון שקל בירושלים, 2 מיליון
שקל בת"א ו-850 אלף שקל בחיפה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

גם במבט לעתיד אין סימנים אופטימיים: מחירי הבתים בישראל צפויים להמשיך לעלות במהירות בחודשים הבאים עקב הריבית הנמוכה והמחסור בדירות.

צילום: מרק ישראל סלם

הצעדים שבנק ישראל נקט להגבלת המשכנתאות (בעיקר למשקיעים) לא עוזרים והמחירים ממריאים. בבנק ישראל מודאגים מאד מזינוק מחירי הדירות וקוראים לממשלה לפעול להגדלת היצע הדירות ולהטיל מס גבוה יותר על משקיעים בדירות ועל הכנסות משכר הדירה (בדומה לרווחים בבורסה).

בבנק חוששים מבועת נדל"ן מסוכנת בעקבות הריבית הנמוכה והמחסור בדירות ושוקלים הגבלות
נוספות לצינון שוק הנדל"ן. גורמים בבנק מדגישים כי הצעדים שלהם נועדו לצמצום הביקושים אולם הממשלה חייבת להגדיל את היצע הדירות ולמנוע עליה חדה במחירים.

ככל הנראה, בועת הנדל"ן תמנע הפחתת ריבית בסוף החודש. בבנק חוששים כי הורדת הריבית תבעיר את שוק הדירות ותזניק את מחירי הדירות בישראל. הנגיד סטנלי פישר יקבל עוד 2 החלטות ריבית (בוועדה המוניטרית) לפני פרישתו מבנק ישראל בסוף חודש יוני.

מומחים צופים כי כל עוד הריבית נמוכה ומלאי הדירות החדשות הולך ופוחת – המחירים ימשיכו לעלות ויקשו על חסרי הדיור והזוגות הצעירים לרכוש דירות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן