בזכות הכסף? הרצוג הביס את יחימוביץ' וקבע מהפך בעבודה

התוצאות החלקיות מעידות על מהפך במפלגת העבודה: יצחק (בוז'י) הרצוג מוביל על יו"ר המפלגה המכהנת, שלי יחימוביץ', בפער של כ-16%. ספירת הקולות אמנם טרם נשלמה, אך הפער רחב מספיק כדי להכריז על הזוכה. יחימוביץ' אף התקשרה להרצוג ובירכה אותו על ניצחונו.

שיעור ההצבעה בפריימריז היה נמוך ועמד על 52.73 אחוזים בלבד ממתפקדי העבודה. לשם השוואה, בבחירות הקודמות לראשות המפלגה ב-2011 פקדו 66% מהם את הקלפיות.

מזכ"ל המפלגה, חיליק בר, לא מיהר להכריז הבוקר על מנצח: "נראה שהמירוץ נהיה יותר ויותר צמוד בימים האחרונים, אבל עכשיו התמונה נראית ברורה -הובלה בפער לא קטן של בוז'י על שלי. עוד לא נברך על המוגמר זה ייקח עוד קצת זמן ורק אז נעשה אירוע הכרזה", אמר בר בראיון לגלי צה"ל. עם זאת, הבהיר כי הפער אכן רחב.

הרצוג. תקציב גדול פי 3 | צילום: מרק ישראל סלם

בחירתו המסתמנת של הרצוג ממשיכה "מסורת" ארוכת שנים במפלגה – כבר 20 שנה לא נבחר יושב ראש לשתי כהונות ברציפות. בר, שנשאל אודות תופעה זו, הביע עמדה מעורבת בעניין: "בשלוש וקצת שנותיי כמזכ"ל אכהן כנראה לצד יו"ר רביעי. זה מראה על חיים דמוקרטיים במפלגה, על מפלגה שבוחנת את מנהיגיה", אמר.

"הגיליוטינה פשוט מובנית בחוקת המפלגה, אם היו"ר לא נבחר לראשות הממשלה צריך לקיים בחירות. זה הסעיף הזה שלא קיים במפלגות אחרות, אולי צריך לחשוב על זה מחדש", הודה. "יו"ר נבחר יכול לא להיבחר לראשות ממשלה, אבל עדיין אפשר לתת לו הזדמנות באופוזיציה. בגלל הסעיף הזה כבר לא נבחר אותו יו"ר 20 שנה. יכול להיות שזה טוב, אבל אנחנו רואים שמפלגות אחרות יציבות יותר".

אמש, ביום הבחירות, הפצירה יחימוביץ' בתומכיה לצאת אל הקלפיות: "מספרים נמוכים אינם פועלים לטובתנו, אני מודה", אמרה. "שיעור הצבעה נמוך אינו טוב לדמוקרטיה ואינו טוב עבור המצביעים העצמאיים והאידיאולוגים שלנו. הוא טוב עבור הכסף הגדול וקבוצות המצביעים המאורגנות".

מקורביה של יושבת הראש התריעו כי הרצוג גייס תקציב גדול פי 3 עבור הקמפיין שלו. לדבריהם, ייתכן כי הכסף שימש את הרצוג כדי לממן הסעות אל הקלפיות בדרום, במגזר הערבי והדרוזי – אזורים שבהם הוא נהנה מיתרון.

אמש הביע היו"ר המסתמן אופטימיות. "האנרגיה שלכם תביא לנו את הניצחון הלילה", אמר הרצוג לתומכיו כשהגיע להצביע בבית סוקולוב בתל אביב.

הרצוג נזכיר, ממוקם במקום העשירי בדירוג הפוליטיקאים העשירים בישראל של פורבס. הונו המוערך בכ-10 מיליון שקל, נגזר מכישוריו האישיים כעורך דין, שבאו לידי ביטוי בעבר, ומשווי הנכסים שהיו קשורים לאביו המנוח, חיים הרצוג, ולפירמת עורכי הדין שלו.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן