בחירות 2013: בעולם יודעים כבר מי ינצח; "נתניהו – אבל חלש יותר"

בחירות 2013: כלי התקשורת ברחבי העולם כבר קבעו מי ינצח בסופו של יום ועוסקים בהרחבה במשמעויות של כהונה נוספת לבנימין נתניהו – כאשר הנושא העיקרי הזוכה להתייחסות הוא הקיפאון המדיני וסוגיית הגרעין של איראן.

לצד השבעתו של הנשיא ברק אובמה, הבחירות בישראל תופסות מקום משמעותי ברחבי העולם שכבר עוסקים באופציות האפשריות לנתניהו להרכיב ממשלה.

"נפתלי בנט המתנגד נמרצות למדינה פלסטינאית ושואף להחזיק בחלקים נרחבים של הגדה המערבית, צפוי להיות המפלגה השלישית בגודלה ולחבור לנתניהו", מסקר העיתון הבריטי הנודע "הגרדיאן".

אל-ג'זירה "הקמפיינים לא עוררו השראה" 

"ביטחון או כלכלה", כותבים ב-CNN. ומציינים כי נושא ירי הטילים והתקציב הם הנושאים העיקריים במערכת הבחירות בישראל. "הנושאים המעסיקים את הבוחר זה כבר לא רק ירי הטילים ואיראן אלא גם הנושא הכלכלי תופס מקום נכבד".

"ישראל הולכת לבחור ואין התלהבות בשטח", נכתב ב-"וושינגטון פוסט". "הקמפיינים לא הצליחו לעורר התלהבות ברחובות וככל הנראה נתניהו ייבחר בשנית". גם הווישנגטון פוסט מציין כי בעוד נתניהו מבליט את הנושא הביטחוני במערכת הבחירות, "הנושאים אשר הציתו את המחאה החברתית ב-2011 מעניינים את הבוחרים".

ברשת אל-ג'זירה מתייחסים בהרחבה יתרה לבחירות וגם שם מעריכים כי נתניהו ינצח. "נתניהו צפוי לנצח ולהרכיב ממשלה ימנית עם חרדים", נכתב שם. "נתניהו נחלש לאחר שספג ביקורות רבות על יוקר המחייה הגואה בישראל". הרשת ציינה כמו כן כי הקמפיינים לא עוררו את הרחובות בישראל ומאפיינים את מערכת הבחירות כמדשדשת. 

לכתבות נוספות בנושא:

מאל ג'זירה ועד חיזבאללה: העולם הערבי מסקר את הבחירות בישראל

הוושינגטון פוסט

 

ה-CNN "ביטחון או כלכלה"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן