בחנו את עצמכם: האם יש לכם את מה שצריך כדי להיות יזמים?

אני זוכר את הרגע שבו החלטתי לפנות ליזמות. זה היה בדיוק אחרי שפיטרו אותי מהחברה שבה השקעתי עשור מחיי. כן, אחרי שהחברה צמחה מ-30 מיליון דולר ל-6 מיליארד, נמכרנו למרבה במחיר, והקיצוצים התחילו. תוך כמה חודשים מצאתי את עצמי עומד בתור לדמי אבטלה. שנתיים אחר כך זה קרה שוב! נמאס לי לחיות בלי שליטה בגורלי. החלטתי להיות הבוס של עצמי.

למה לא לעבוד מאחורי המקבוק שלי, בבית הקפה השכונתי, ולהרוויח בשעתיים את מה שהייתי עושה בשבוע? ככה אני גם עובד בשביל עצמי, ולא בשביל המערכת. אין ספק שיזמות היא רעיון מושך להפליא. אתה קובע לעצמך את השעות, את המשכורת, את העתיד. נשמע כמו עבודת חלומות, לא? היא יכולה להיות, או שהיא יכולה להפוך לסיוט הגרוע ביותר. תסמכו עלי, אני יודע.

זה לא שאני היזם המצליח ביותר בעולם. אני לא. עדיין לא, בכל אופן. 

                                                                                להחליט להיות הבוס של עצמך | אילוסטרציה: ing/ASAP  

 


 

רק במגזין פורבס לחודש יולי – הרשימה המלאה: חברות ההיי-טק הישראליות שיעשו את זה בגדול


 

אבל ניסיתי כמה פעמים, למדתי מהטעויות שלי ואני רוצה לחלוק איתכם את מה שלמדתי. לפני שאתם מחליטים ללכת בדרך הזאת, כדי שתוודאו שאתם ערוכים להקים עסק משלכם.

גיליתם מה התשוקה שלכם? סטיב ג׳ובס ריתק את שומעיו במשך שנים. לא בגלל שהוא הנואם הטוב ביותר של המאה, לא בגלל שהוא האיש הכי נחמד בעולם ואפילו לא בגלל שהוא המנכ״ל האולטימטיבי. המיקוד שלו בחזון, והאהבה המדבקת שלו למוצרים, גרמו לנו להאמין שהחיים שלנו יהיו טובים יותר עם מוצרים של אפל. התשוקה שלו עבדה! האם אתם יודעים מה אתם רוצים לעשות? האם אתם מוכנים להתחלה חדשה?

האם אתם חזקים? יכול להיות שלא היה לכם יותר מדי מזל בחיים. אולי היו לכם רעיונות מבריקים שנדחו. למקרה שלא שמתם לב, העולם מלא באכזבות. לכן אתם חייבים עור של פיל קשוח במיוחד, שיגן עליכם מפני הסערות. היו מוכנים לכל אכזבה, כי בעולם היזמות תיכשלו לא פעם ולא פעמיים. הישארו גמישים, צנועים ותמיד מוכנים ללמוד עוד.

יש מי שיעזור לכם? אל תנסו להקים עסק לבד. זה לא עובד. אתם זקוקים לעזרה. מצאו מישהו שיכול לעזור לכם. מישהו שתוכלו לסמוך עליו, עם ראש על הכתפיים, שחולק את התשוקה שלכם. למרות שזה נראה מובן מאליו, דאגו שהכל יהיה רשום, הסתמכו על חוזים כתובים ושתפו עורך דין בהקמת העסק. היו מקצועיים ונבונים.

וויד פולטון הוא מקים שותף של חברת הסטארט אפ Applify, שמטרתה לסייע למשתמשים להוציא את המיטב ממוצרי אפל שברשותם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן