ביהמ"ש מינה כונס למניות אלביט הדמיה: הפועלים יוכל לממש את שיעבודיו

בנק הפועלים יוכל לממש את השיעבודים שלו בבמניות אלביט הדמיה, כך קבע היום בית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט איתן אונשטיין קבע כי "הבנק פעל ללא דופי. גילה אורך רוח ובא לקראת החברות פעם אחר פעם, והן לא השכילו לעמוד בהתחייבות בפני הבנק כאשר זיסר אף הודה שלא עמד בהתחייבותיו בפני הבנק". אירופה ישראל היא חברה פרטית של מוטי זיסר, בעלת השליטה באלביט הדמיה. 

לטענת השופט, "יש יסוד מוצק למימוש השיעבודים. גרסת החברה סותרת מסמכים כתובים". לדברי אורנשטיין, "אירופה ישראל לא עמדה במועדי הפרעונות. לעומת זאת, גרסת החברה שנשענה על עדות זיסר, נשענה על אבנים רעועות. עמדתי על כך שהחברה נמנעה מלהעיד את אנשי הכספים שיתמכו בעדות שיסר וכמו כן לא המציאה מסמכים התומכים בגרסתו. שוכנעתי שחלה הרעה במצבה של הבטוחות".

מוטי זיסר | צילום: יח"צ

עוד קבע אורנשטיין כי "אכן חלה הרעה במצבה של אלביט, על בסיס מספר לא מבוטל של ממצאים. בין אלה, ירידה ניכרת בהון העצמי, גידול בהפסדים, הורדת דירוג האג"ח ועוד".

על פי החלטת השופט, גיורא ארדניסט מונה ככונס הנכסים באירופה ישראל. "כונס הנכסים יפעל למימוש המניות בדרך המיטבית ועל מנת למקסם את התמורה ממכירתן, וזאת יעשה בזהירות הראויה ובאופן מושכל ותוך קבלת הוראות מתאימות מבית המשפט".   ארדניסט מתבקש להגיש דוח לבית המשפט בתוך שבועיים. בשלב זה לא יוכל הכונס למכור את מניות אלביט הדמיה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן