ביטוח מקיף כדור הארץ: הלווין עמוס בוטח ב-177 מיליון דולר

חברת חלל תקשורת הודיעה הלילה כי חידשה את פוליסת ביטוח הלוויין "עמוס 5" במסלול לשנה נוספת עד ליום 10.12.2013, בסכום כיסוי כולל של 177 מיליון דולר.

חלל תקשורת (Spacecom) היא ספקית שירותי לוויין ישראלית, המשווקת את שירותי הלווינים מסדרת "עמוס" המיוצרים על ידי התעשייה האווירית. השותפות בחלל תקשורת מחולקת באופן שווה בין הבעלים – יורוקום אחזקות, קבוצת ח. מר, וחברת GSSC.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

התעשייה האווירית הייתה בעלת הלוויין הראשון "עמוס 1" ואילו חלל תקשורת הייתה זרוע השיווק שלו. לוויין זה אינו עוד בשימוש והתעשייה האווירית אינה שותפה בחברה הנוכחית.
כיום מפעילה החברה את עמוס 2 שעתיד לפעול עד 2016. לוויני עמוס משמשים, בין היתר, לצורכי תקשורת טלפונית וקליטה של שידורי טלוויזיה, והם למעשה הלווינים באמצעותם מעבירה חברת Yes את השידורים ללקוחותיה.

המבטחים החריגו מתכולת הביטוח תקלה או נזק שאפשר שייקרו ללוויין כתוצאה ממערכת ההנעה. ההחרגה הינה לסכום כיסוי של 137 מיליון דולר, בעוד שסכום כיסוי של 40 מיליון דולר, שבוטח בעת שיגור הלוויין לתקופה של 5 שנים ממועד השיגור (11.12.2011), אינו כפוף להחרגה זו. מהחברה נמסר כי הלוויין פועל ומספק שירות ללקוחות בצורה תקינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן