בייבי בום: 5 סטארטאפים ישראלים עם פיתוחים מעניינים במיוחד להורים

איך סטרט אפ נולד? כמו תינוק (וגם כמו שיר). בהתחלה זה כואב, אחר כך יוצא החוצה ופתאום, איזה יופי, הוא הולך לבד. אבל זה לא הקשר היחיד בין עולם היזמות והסטרט אפים בישראל לבין התינוקות וההורים הצעירים, כשלא מעט מיזמים וחברות שונות פועלים בכדי להקל את חייהם של ההורים הצעירים – במגוון אדיר של תחומים ומוצרים.  

רגע לפני שהם הופכים לדבר החם הבא, החלטנו לאגד את הסטארטאפים הישראלים עם הפיתוחים המעניינים ביותר שנתקלנו בהם לאחרונה עבור ההורים שביננו. אז הנה הם: חמישה פיתוחים כחול-לבן, אשר אמנם נמצאים עדיין בחיתולים – אך כבר בעתיד הקרוב יוכלו לסייע רבות לאלו אשר מתעסקים בחיתולים באופן יום יומי.

צילום: thinkstockphotos

1. Momily – קבוצת תמיכה אונליין

מה הדבר שהורים הכי צריכים למעט שעות שינה? ובכן – עצה טובה. כמה פעמים התקשרתם לאמא לשאול מה היא עשתה כשהייתם קטנים, לחברה הכי טובה שתספר מה עובד על הבן שלה או לאחות מטיפת חלב שכבר מדקלמת את התשובות בעל פה? מעכשיו תוכלו להתייעץ ולשאול והכל במרחק נגיעה (תרתי משמע).

הכירו את Momily, קהילת אימהות שילדו חודש לפניכן או חודש אחריכן וחוות את אותם השלבים כמוכן. זה המקום לשתף, לשאול, להיפגש ולקבל עזרה מחוכמת ההמונים וההריוניות / אימהות טריות. המיזם שהוקם ביוני 2014 על ידי איילה בוגומולני וצחי ליפשיץ מהווה מקום בטוח ונעים להיחשף לתוכן של אימהות עם ילדים בני אותו גיל. על ידי הכנסת תאריך הלידה של הילדים או תאריך לידה משוער, האפליקציה תציג תוכן שמותאם לגיל הילדים הרלוונטי. אם מיציתן את החשיפה של הרשתות החברתיות, כאן תוכלו ליהנות מאנונימיות. "בכל מה שקשור לחוויות והדילמות האישיות מעולם ההורות יש חשיבות גדולה ליכולת להישאר אנונימית", מסביר צחי.

"האפקליציה שפיתחנו ממציאה מחדש את עולם הפורומים ומתאימה אותו לצרכיהן של האמהות. הפיתרון שלנו מגיע מתוך הבנה שהתוכן צריך להתאים את עצמו לכל אמא ולהיות כמה שיותר רלוונטי עבורה, כי לאף אחת אין זמן או סבלנות להתחיל לקרוא ערימות של שאלות שלא מעניינות אותה כפי שקורה היום בפורומים או בקבוצות פייסבוק ושלאמהות רבות יש צורך לשתף ורצון לא להיחשף באותה עת", הוא מוסיף.

2. Rompr – מדריך אינטרנטי לבילוי עם הילדים

"כמה אפשר לחדש?", "לאן טרם לקחנו אותם?", "מה לא עשינו איתם?" הם משפטים שנאמרים על בסיס קבוע ולא רק אחרי חופשת חנוכה. אם הרגשתם שכבר אין לכם מה לעשות עם הילדים, Rompr יסגור לכם את הפינה. מדובר ברשת חברתית מבוססת מיקום של המלצות של הורים אחרים לפעילויות ששווה לעשות עם הילדים. תוכלו למיין לפי סוג הפעילות (אוכל, קניות וכיף) וכן לפי זמן (היום / השבוע / כל הזמן).

נועה לוי, נעמה קטיעי, ד״ר שחר לובט וסבינה וורנוויצקי התחילו את המיזם ב-2012 עם הרצון לתת מענה לצורך של ההורים לגבי מה כדאי לעשות עם הילדים. "השוק הנוכחי של המלצות ברובו ניזון מיחצ״נים שמקדמים מקומות ופעילויות. זה המצב כבר הרבה שנים ולא ממש השתנה למרות שכיום יש מקורות מידע פוטנציאליים טובים הרבה יותר. אנחנו מנצלים את העובדה שהורים נוטים לשתף חוויות משפחתיות בפלטפורמות חברתיות, ומלקטים נתונים כאלה כדי לייצר המלצות לבילויים", מסבירה נועה. "אנחנו שואפים לעזור להורים לייצר זמן איכות אמיתי עם הילדים מאחר ולגדל ילדים יכול להיות קשה ומלחיץ ולכן חשוב שיהיו למשפחות מספיק רגעים כיפיים ובילויים מוצלחים".

בחברה מציינים כי מדובר בתוכן "נקי", מה שהופך את ההמלצות למקור מידע טוב ואותנטי. מאגר ההמלצות ממשיך להתרחב ובימים אלה עובדים בחברה על השקת גרסה חדשה של אפליקציה לאייפון. עד אז ניתן להירשם לניוזלטר.

3. Keepy – האלבום הבא שלכם

הילד נולד ואתם לא מפסיקים לתעד אותו מכל זווית אפשרית, לשתף בכל מדיה קיימת ולבנות לו את ה"טיימליין" של חייו? בדיוק עבור ההורה עם האצבע על הפילטר נולד ב-2013 המיזם Keepy על ידי היזם אופיר גוטלזון. "כשעברתי עם משפחתי לניו יורק הבית שלנו הפך למיני מוזיאון (רק מבולגן) של מלא יצירות של הילדים. נוצר קושי לשמור אותם בצורה כזאת שנדע מה שייך למי וגם מה הילד חשב על היצירה. כמובן שהיה גם הצורך לשיתוף הפרטי בגלל המרחק משאר המשפחה שנשארה בישראל", מספר אופיר כיצד הכל התחיל. "קהל היעד של המיזם הם הורים שמעוניינים במקום פרטי ומשפחתי על מנת לשמור את הזיכרונות של הילדים שלהם יחד עם תיאור של קול או וידאו", הוא מוסיף.

המשתמש יכול לצלם תמונה ולהוסיף לה תיאור של קול או וידאו כדוגמת ציור של הילד והסבר שלו אודותיו. פיצ'ר נוסף מאפשר לבני משפחה להוסיף אודיו ווידאו משלהם על גבי התמונות השונות. החברה שואפת להיות המקום בו הילדים יוכלו לבוא ולחוות את הילדות שלהם מבלי לשוטט בין ספריות ורשתות חברתיות.

ממשק המשתמש קל לתפעול ומאפשר להוסיף פרטים רבים לכל אחת מהתמונות, כולל אפשרויות שיתוף ואפילו חנות להזמנת מתנות עם התמונה המדוברת. אך אם נשים בצד את היתרונות המובנים מאליהם באפליקציה, כדאי לזכור שההתעסקות שואבת כוחות ודורשת זמן, ויש שיעדיפו את האלבום הפיזי או את האחסון בחברות הגדולות בשוק.

4. Evoz – מוניטור להורים העסוקים

להורים הגיקים שנהנים מהתפתחות תחום ה-IoT, אבישי שוהם, רואן ולרטנה ויסמין לוקץ הקימו ב-2010 את חברת Evoz. ב-15 בפברואר יוצאת החברה בקמפיין מימון המונים למוניטור משוכלל בשם Evoz Parenting Monitor, שעתיד להישלח ללקוחות שיתמכו בקמפיין באפריל 2015. מדובר במוצר המתקדם ביותר מטעם החברה ובעל סט שירותים להורים צעירים הכולל פיצ'רים כגון צפייה בתינוק ב-HD דרך סמארטפונים וטאבלטים, בכל מקום וללא הגבלה, שליטה במנורת לילה מובנית במכשיר, יכולת לנגן מנגינות, התראות אמת כשהילד בוכה דרך הודעת SMS, אימייל או Push ועוד. העובדה שהמכשיר אוסף מידע אודות התינוק מאפשרת להורה מעקב אחר השינה, ההחלפות, האכלות והחום.

כמובן ששום מכשיר אינו שלם בלי אופציית שיתוף וגם כאן תוכלו לשתף את הפלט של המצלמה עם קרובי משפחה, בייביסיטר וכל מי שחשקה נפשכם שיעיף מבט על האוצר שלכם. עד כה החברה גייסה הון Seed מאנג׳לים וקרנות קטנות ביניהן 500 startups, initial.vc, Sri Welaratna וכפי שציינו נמצאת בשלב מימון המונים למוצר החדש.

5. Ola Mundo – וואטסאפ לילדים

נסיים עם אפליקציה לילדים יותר בוגרים (שטרם רכשו כלים לכתיבה וקריאה או כאלה המתקשים בדיבור), בשם Ola Mundo. מדובר באפליקציית מסרים המבוססת סמלים שתאפשר לילד שלכם לתקשר איתכם מרחוק.

האפליקציה, שפותחה על ידי אופיר הראל בשנת 2012, מאפשרת לילד לבחור אייקונים, להרכיב משפטים ולשלוח לבן המשפחה לפי בחירתו. "Ola Mundo תוכנן ועוצב במיוחד עבור ילדים המתקשים בתקשורת מילולית, ומספק להם סביבה כיפית המדרבנת אותם לתקשר עם בני משפחתם הקרובים, חברים ומטפלים", אומר אופיר, "עם עיצוב ידידותי וחדשני, פלט קולי ובעזרת מקלדת המבוססת על סמלים, האפליקציה פותחת את האפשרות לילדים שאינם מדברים וכותבים לבצע דיאלוג ולתקשר גם מרחוק". כמו כן, אין צורך בנוכחות פיזית של ההורה במקום, שכן האפליקציה מעוצבת כך שהילד/ה יוכלו להשתמש באופן עצמאי.

אופיר מספר כי הרעיון למיזם התחיל במקרה אישי שלו, "בני הבכור אובחן כסובל מאוטיזם בגיל מאוד מוקדם. במהלך השנים חיפשנו פתרונות שיעזרו לנו עם קידום השפה שלו. חיפשתי אפליקציות לאייפד שיוכלו לעזור לו לפתח שפה באמצעות סמלים. בדקתי את הקיים אבל הכל היה באנגלית ומיושן. האפליקציות אמנם נתנו 'פה' להרבה ילדים, אבל כשמדברים על ילדים שמתחברים בעיקר דרך הרגש – האמנתי שיש עדיין המון מקום לשיפור. בעיקר הופתעתי לראות שאין שום דרך המאפשרת לילד 'לדבר' עם יקיריו מרחוק והייתי נחוש לשנות את המצב הזה".

בניגוד לוואטאסאפ, האפליקציה בעלת ממשק פחות אינטואטיבי מנקודת מבט של מבוגר. ההורה יצטרך ללמוד את האפליקציה ואחר כך ללוות את הילד בתהליך הלמידה. כיום עובדים בחברה על גרסה חדשה עם שיפורים ופיצ'רים חדשים, כתוצאה מפידבקים מהשטח של אנשי מקצוע ומשתמשים.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: עליבאבא החלה לבחון משלוח באמצעות רחפנים

עוד בגיקטיים: בקרוב הציוצים שלכם יופיעו בתוצאות החיפוש בגוגל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן