בין אל קעידה לדעאש: צפו בשידור החי מהכנס הבינלאומי למדיניות נגד טרור

בימים אלו נערך בהרצליה הכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה, בהשתתפות מאות מקבלי החלטות ומומחים בתחומי הביטחון והלוחמה בטרור מהארץ מהעולם. הכנס שכותרתו השנה "טרור בקונטקסט משתנה – אתגרי ההווה והעתיד", עוסק בין היתר בהתפתחות הג'יהאד העולמי, הסכסוך הישראלי פלסטיני, לוחמים זרים בסוריה, וטרור קיברנטי.

הכנס מתקיים החל מהיום לאורך 4 ימים – אשר מועברים בשידור חי באתר פורבס. על הבמה המרכזית נואמים כמה מראשי המדינה ובכירי מערכת הביטחון, לצד חוקרים מובילים מהארץ ומהעולם אשר חוקרים יומם ולילה את התעצמות הטרור העולמי והשינויים הרבים אשר חלים במזרח התיכון בעת הנוכחית. היום, יום ג', ינאמו על הבמה המרכזית בכנס חוקרים בחירים מצוות המעקב של האו"ם אחר אל קעידה והטאליבן, חוקרי מדיניות ממכוני מחקר מובילים בעולם והמשנה לשר לענייני בטחון המולדת בארה"ב. בהמשך היום ינאמו על הבמה המרכזית גם ראש המוסד לשעבר שבתאי שביט ושר החוץ אביגדור ליברמן. 


Powered by Go-Live

הכנס השנתי עוסק, כאמור, באיומי הטרור המתעצמים ובמציאות המשתנה בעולם בכלל ובמזרח התיכון בפרט. בתקופה האחורנה אנו עדים לקפיצה נוספת בטרור המקומי והגלובלי: האיום המוחשי והברור של טרור בלתי קונבנציונלי, ובאופן ספציפי טרור כימי, והמצב המתדרדר בין ישראל וחמאס.

איום הטרור הבלתי קונבנציונלי ממשיך להיות מואץ בימים אלו על ידי מלחמת האזרחים בסוריה, המשבר השלטוני של ממשל אסד והמעורבות האינטנסיבית של שניים מארגוני הטרור המסוכנים בעולם כיום. ארגונים אלו מגיעים משני צידי המתרס: חיזבאללה, ארגון טרור שיעי היברידי, המגן על ממשל אסד תחת חסותה של איראן; וקבוצות של לוחמי ג'יהאד סונים, המוכרים כמוג'הדין, שמושפעים על ידי ארגון אל-קאעידה וקשורים אליו, השואפים להפיל את ממשל אסד ולהקים משטר חַ'לִיפוּת אסלאמי במקומה של סוריה.

נראה כי זה כלל לא משנה איזה צד "ינצח" במלחמה, מכיוון שארסנל הנשק הכימי הנמצא ברשות הממשל הסורי ייפול בכל מקרה לידיים המסוכנות ביותר. הסכנה גדולה במיוחד מפני שאם נסתמך על ניסיון העבר, ישנה סבירות גבוהה שלאחר שארגוני הטרור ישימו ידיהם על מאגרי הנשק, הם גם יעשו בו שימוש. האיום שמגיע מסוריה ומעירק מוגבר על ידי השימוש בלוחמים זרים, אשר נלחמים כעת נגד שלטון אסד ועשויים לחזור למדינות המוצא שלהם ולנהל מתקפות טרור, כפי שקרה בבריסל לפני מספר חודשים. במקביל, דעאש (ISIS) פועל להקמת חַ'לִיפוּת אסלאמית בחלקים מעירק וסוריה.

נושאים אלו ואחרים ידונו, כאמור, על הבמה המרכזית של הכנס המסקרן היום. לצפייה בשידור הישיר של ההרצאות והדיונים – הקישו על החלון המצורף. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן