בין קירות שיש ושטיחים עתיקים: קבלו הצצה לארמון בו מתנהלות שיחות הגרעין עם איראן

המשא ומתן הגורלי על תוכנית הגרעין האיראנית מתנהל בשבועות האחרונים באתר מיוחד במינו – ארמון Beau Rivage שעל אגם ג'נבה בלוזאן, שוויץ. הארמון במפואר וגניו המשתרעים על פני 40 דונמים, הוא תפאורה לא רעה בכלל עבור הצוות הדיפלומטי הגדול שמנהל את השיחות, כמו גם לאורחים ברי מזל, שאינם עוסקים בימים אלה בעניינים שברומו של עולם.

מה שהופך את המקום לנעים כל כך, מעבר ליוקרה והשירות המעולה, ומעבר למסעדת אן-סופי, עטורת כוכבי המישלן, הפועלת במקום, הוא מלון Angleterre הצמוד. המתחם מלא בפינות פרטיות ואם לדיפלומטים נמאס ממשחק השחמט שהם מנהלים בחדרים הסגורים סביב נושא הגרעין, הם תמיד יכולים לפרוש אל לוח השחמט הענק שמורכב מכלים בגובה הברך ומשתרע על פני מגרש בדמינטון שלם.


כאן התנהלו השיחות | צילום: אתר המלון

אם אכן, יצליחו הצדדים להגיע להסכם היסטורי, לא תהיה זו הפעם הראשונה בה יהווה הארמון זירה להתפתחות דיפלומטית דרמטית: באופן לא מפתיע, היה זה ארמון ה- Beau Rivage שאירח בשנת 1923 את חתימת הסכם לוזאן, שהביא לקיצה של האימפריה העות'מנית עם תום מלחמת העולם הראשונה.

אך ההיסטוריה של המקום מתחילה הרבה קודם לכן, ב-1861, אז נבנה והחל לשמש כמלון. הוא הוחזק ברובו על ידי ארבע דורות של משפחת סנדוז. אבי המשפחה, אדוארד קונסטנט-סנדוז, עבר ללוזאן מצרפת ב-1872 והיה ממקימיה של חברת התרופות המקומית הנושאת את שמו. מיום הקמתו, במשך 156 שנה, לא ידע המלון רגע אחד ללא אורחים. הוא אירח את ההיסטוריון האמריקאי, הנרי אדמס, בתקופת כתיבת הנובלה Daisy Miller, על ידי עמיתו הסופר הנרי ג'יימס, והפך מיד לאגדה. גם הסופר הנודע ויקטור הוגו נהג להתארח במקום וכך עשתה גם מעצבת האופנה הצרפתייה, קוקו שאנל, מיד לאחר גירושיה. למעשה, רשימת המי ומי שהילכו במסדרונות השיש של הארמון היא בלתי נגמרת: החל משחקנים כמו צ'ארלי צ'פלין, מרי פיקפורד וגרי קופר ועד נלסון מנדלה, רוד סטיוארט וטינה טרנר.


משקיף על אגם ז'נבה | צילום: אתר המלון

עם הבר עשוי אבן האוניקס שלו, מרתף היינות המתחדש, שטיחיAubusson היוקרתיים, הסוויטות והספא, המלון מזכיר את האירוח הישן והטוב במלא הדרו. והמחיר בהתאם – 2,000 דולר ללילה בסוויטה פשוטה. האם נבחר המלון לשמש כמרכז השיחות עם איראן בשל ההיסטוריה שלו? או אולי בשל הנוחות והיוקרה? כאשר דיפלומט המשתתף בשיחות נשאל על הבחירה ועל שפע המותרות היקרות שמקיפות את המשלחות שמנסות להגיע להסכם שישים קץ למתיחות בין המערב לאיראן, השיב כדרכם של דיפלומטים: "ואתה יודע כמה עולה מלחמה?"

צילום: אתר המלון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן