בינג הוא מנוע החיפוש הראשון שיחסום תוכן פורנוגרפי בבריטניה

מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, החל בסוף השבוע האחרון להציג לגולשים התראות בפני כניסה לאתרים החשודים כאתרי פורנוגרפיה המכילים תמונות של קטינים, כך דיווח אתמול היומון "אינדפנדנט". בכך הופך בינג למנוע החיפוש הראשון המיישם את הנחיות הממשלה הבריטית בסינון תוצאות חיפוש באינטרנט כדי להקשות את הגישה לתכנים לא ראויים.

"אם מישהוא בבריטניה ינסה להשתמש בבינג במונחי חיפוש שיכולים להעיד רק על כך שהוא מחפש תוכן בלתי חוקי של התעללות בילדים, פלטפורמת ההתראות של בינג תיכנס לפעולה ותציג לו על המסך הודעה המבהירה כי תוכן התעללות בילדים אינו חוקי", אמר דובר מטעם החברה לעיתון. "ההתראה תכלול גם קישור לאתר StopItNow.org, שיוכל לספק לפונים אליו ייעוץ (פסיכולוגי)".

המנגנון מבוסס על רשימה שחורה של ביטויים שהורכבה ע"י גוף בשם "המרכז לניצול ילדים והגנה מקוונת", לאחר שראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, הכריז מלחמת חורמה על אתרים פורנוגרפיים בכלל ופורנוגרפיית קטינים בפרט. קמרון הצליח להעביר לאחרונה בפרלמנט הבריטי חוק שקובע שהחל מהשנה הבאה תחייבנה ספקיות האינטרנט במדינה לסנן תכנים פורנוגרפיים לכל לקוחותיהן, אלא אם כן קיבלו פנייה מפורשת מלקוח בבקשה שלא לסנן עבורו תכנים כאלה.

היוזמה הבריטית עוררה סערה רבתי ברחבי העולם, שכן מדובר בפרויקט ראשון מסוגו במדינה מערבית שחותר לקבוע עבור כלל הגולשים אילו תכנים ייחסמו לגישה, באופן שיקל מאוד על ניהול רשימות של אזרחים שביקשו ביטול של החסימה ויחשוף אותם להשלכות מרחיקות לכת בעקבות הבחירה שלא לתת לאחרים להחליט בשבילם היכן יגלשו.


צילום מסך

העובדה שבינג, המחזיק בנתח של כ-5% בלבד משוק החיפוש בבריטניה, החל בסינון תכנים כה מוקדם, מגבירה את הלחץ המופעל ע"י הממלכה על גוגל, שטרם החלה בסינון פעיל כפי שביקשה הממשלה. דובר מטעם החברה אמר בתגובה לידיעה כי "תמונות התעללות בילדים הן בלתי חוקיות ואנו נוקטים במדיניות של אפס סובלנות כלפיהן. אנו משתמשים בטכנולוגיה שנבנתה במיוחד ועובדים עם ארגונים לשלום ילדים כגון קרן משמר האינטרנט למציאת, הסרת ודיווח על תוכן מסוג זה,מאחר ואיננו רוצים שהחומר הזה יופיע בתוצאות החיפוש שלנו אף פעם. אנו עובדים עם מומחים על דרכים יעילות לעצור כל מי שמתפתה לצפות בחומר מחליא שכזה". אך בפועל, מעכבת גוגל את ביצוע הסינון בשל החשש מביקורת ציבורית.

בשנים האחרונות מתנהל במרץ הולך וגובר דיון על "ניטרליות הרשת" – עיקרון לפיו על הרשת להיות פתוחה לחלוטין, ללא התערבות ממשלתית או מסחרית כלשהיא. גוגל כבר ספגה בעקבות הדיון מתקפות רבות על סינון האתרים המסוכנים שהיא מבצעת בשילוב של מנוע החיפוש ודפדפן ה"כרום" שלה. לאחרונה עלו מספר מקרים בהם לא רק שלקח לגוגל שבועות לבטל את החסימה לאתר תמים שבמשך כמה שעות הכיל סוס טרויאני, אלא שהיא אף חסמה את הגישה לאתרים נקיים לחלוטין שהכילו במקרה קישור לאתר אחר שנחשד כמסוכן.

עד סוף השנה, כאשר תחוייבנה חברות האינטרנט באי הבריטי לסנן כל תוכן פורנוגרפי לבקשת הממשלה, צפוי הדיון להחריף, בעיקר נוכח מדינות נוספות כישראל בהן קיימים גורמים המנסים להעביר חוקים דומים. השאלה שתישאל שוב ושוב היא היכן עובר הגבול בין הגנה על חפים מפשע להפיכתם של חלקם הגדול לסוג של פושעים בפני עצמם.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

האם תוכנית ההאצה TechStars בדרך לישראל?

פיל פיש מפתיע ומבטל את FEZ II אחרי התקף זעם על עיתונאי

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן