ביקורת בונה? אפליקציה חדשה תאפשר לדרג חברים ומכרים

כל מי שהיה בתיכון, או בילה יותר מחמש דקות ברחבי האינטרנט, יכול להגיד לכם שהדבר האחרון שהעולם צריך הוא פורום נוסף שאפשר לשפוט בו מכרים אנושיים.

אבל, אולי לא כל אחד יכול להגיד לכם את זה. האנשים שמאחורי Peeple, האפליקציה שהוכתרה כ-"Yelp לאנשים", יצרה נישה שיפוטית חדשה, והם מאוד רוצים לשתף אותה עם העולם. Yelp היא אפליקציה פופולרית המאפשרת לכתוב ביקורות על עסקים מקומיים בתחומים שונים, ו-Peeple רוצה לעשות את אותו הדבר, אבל עם אנשים.

למה ללחוש לחבר אחד בלבד על חבר אחר? מה טוב בלדבר על הבוס שלכם בפוסט פרטי? ומה זה משנה אם אתם מוחים ביקורת על החבר או החברה לשעבר, אם אחרים לא יכולים לראות את הביקורת אחר כך, ולהעריך אותה או אותו על בסיס מה שכתבתם?

עם Peeple, כל מי שיש לו מספר פלאפון של אדם אחר, יכול לדרג את האדם הזה כך שאחרים יכולים לראות אותו. ולא רק זה – האופציה לא להתערב במה שקורה אינה קיימת.

האפליקציה החדשה תאפשר לרכל לא רק בין ארבע עיניים, אלא מול כולם | צילום: thinkstock

בקרוב (בנובמבר, לפי הוושינגטון פוסט), תוכלו לאפשר לכל אחד לדעת אם השכנים שלכם הם גסי רוח או נחמדים להפליא, במה שעלול להגביר תופעות רשת לא נעימות, בלשון המעטה, כמו שיימינג.

אך כנראה ששתי המייסדות, חברות טובות מעמק הסיליקון, לא רואות את זה כך. אחת מהן, ג'וליה קורדריי, אמרה כי היא לא יכולה לחשוב על סיבה כלשהי לפיה מישהו לא ירצה ל"הציג לראווה את הדמות שלו" בצורה כזו.

קורדריי אולי תרצה להעיף מבט בהאשטאג #Peeple, אשר צוברת תאוצה בטוויטר, וזוכה לתגובות כועסות ומצחיקות כאחד. תגובה אחת מסבירה כיצד להוריד את האפליקציה ולהשתמש בה, בעוד מגיב אחר טוען שהוא "אפילו לא צריך אותה, אם אתם נרשמים כדי להשתמש ב-Peeple כדי לדרג אנשים אחרים, אני יודע מיד שאתם אנשים נוראיים".

באופן מאוד לא מפתיע, יש אנשים שלא אוהבים להיות מדורגים כמו מסעדות. כאלו היו בטח מפתחי אפליקציות אשר לא קפצו במהרה על הרעיון הלא כל כך מקורי הזה, לפני אנשי Peeple.

האפקט הצפוי של Peeple הגיע לסדרת הטלוויזיה קומיוניטי בשנה שעברה, בפרק שהפואנטה שלו הייתה להראות כמה רע הוא הרעיון שעומד מאחורי האפליקציה. הפרק הציג אפליקציה בשם MeowMeowBeenz, דרכה אפשר לדרג כל דבר שרוצים. נראה שהיום, האפליקציה חיה ברשת כבדיחה וירטואלית מהלכת. אבל האם כולם יצחקו כאשר היא לבסוף תושק?

באפליקציה נקוטו בכמה אמצעי ביטחון כדי להגן על המשתמשים. המבקרים יהיו חייבים להיות בני 21 לפחות, הם יהיו חייבים להשתמש בשמותיהם האמיתיים ולאשר שהם מכירים את האנשים עליהם הם מדווחים. בנוסף, רק ביקורות חיוביות יפורסמו עבור אלו שעדיין לא נרשמו לאפליקציה. עבור אחרים, מבקרים שליליים יצטרכו להמתין במשך 48 שעות לפני שיוכלו להעלות את הערותיהם הארסניות.

אבל מה יקרה כאשר מישהו יפרסם ביקורת בת חמש כוכבים, על מישהו שזכה לדירוגים בני כוכב אחד בלבד? אחרי הכול, אנשים הם אנשים. ובכן, נצטרך להמתין ולראות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן