ביקורת בעיתון קטלה את הרכב החשמלי החדש – והיצרנית הפסידה 100 מיליון דולר

ביקורת שלילית בניו יורק טיימס עלולה לפעמים לבטל מופע בברודווי. ביקורת רעה על רכב חדשני – כבר עלולה לעלות באמת ביוקר.

מנכ"ל טסלה מוטורס אלון מאסק טוען כי ביקורת שנכתבה בעיתון על דגם הסדאן S של יצרנית הרכבים החשמליים הובילה בתוך מספר ימים להפסד משוער של 100 מיליון דולר בשווי השוק של החברה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"קיבלנו הרבה בקשות לביטולים כתוצאה מהמאמר בניו יורק טיימס", אמר מאסק בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. "אבל זה השפיע עלינו יותר בהתייחס לשווי של החברה, בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים".

המאמר, שפורסם ב-8 בפברואר, טען כי דגם S לא הצליח לעמוד בטווח המובטח – 300 ק"מ – במהלך נסיעת מבחן במזג אוויר קר. מאסק כתב בחשבון הטוויטר שלו כי התוצאות "זויפו", והצית סערה בת שבוע אשר הציבה את כל נושא המכוניות החשמליות תחת עין בוחנת.

מאסק | צילום: רויטרס

מאסק שב ופרסם נתונים אשר קראו תיגר אודות אמיתות הדיווח של הכתב ג'ון ברודר, אשר ענה מצדו בבלוג שלו. הסיפור התגלגל לפסים אישיים ולאישומים חריפים בין הצדדים. עד שהאבק שקע, הגיע עורך הטיימס למסקנה כי היו "בעיות עם הדיוק והשיפוט, אך לא עם היושרה בסיפור".

כמה מזיקה היתה הביקורת? קשה לשים את האצבע מדוע מניה נעה בכיוון זה או אחר. מניות טסלה נפלו ב-13% אחוזים מאז 7 בפברואר, היום שלפני פרסום הכתבה, המבטאים כ-580 מיליון דולר משווי השוק של טסלה. מדד ה-S&P 500 נחלש ב-1.3% באותה תקופה.

אבל מה עם ביטול ההזמנות? מאסק אמר שהיו "כמה מאות ביטולים" בגלל הסיפור בטיימס. עלות מכונית שכזו מתחילה ב-72,400 דולר. בהנחה שטסלה איבדה 300 הזמנות ב-72,400 דולר כל אחת, מדובר באבדן של 22 מיליון דולר בהכנסות. האם הטיימס אשם בהזמנות שבוטלו? קשה לומר.

לא בטוח שמאסק יכול להוכיח שהמאמר בניו יורק טיימס עלה לחברה שלו 100 מיליון דולרים. זה יכול להיות פחות, זה יכול להיות יותר. בכל מקרה, בטוח שהמשקיעים לא אוהבים חוסר ודאות. גם לא הצרכנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן