ביקורת גם בפורבס האמריקאי: "שגריר ישראל בוושינגטון הוא דו פרצופי – כך לא מתנהגים לחברים"

הרוחות בארה"ב סביב נאומו הצפוי של נתניהו בקונגרס כשבועיים לפני הבחירות בארץ, ומבלי שתואם עם הבית הלבן, ממשיכות לסעור. לאחר שנתניהו חטף ביקורות על המהלך אפילו מפרשנים בערוץ פוקס ניוז השמרני, מתפרסם כעת מאמר ביקורתי ותקיף במיוחד על נתניהו גם בפורבס האמריקאי, הנחשב גם הוא כגוף תקשורת המבטא בדרך כלל את נקודת המבט הרפובליקנית. יחד עם זאת, במקרה הזה מדובר דווקא בעיתונאי ריק אונגר, המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית.

המאמר, מתייחס גם לביקורת שנשמעה על נתניהו מבית ומצטט את ציפי לבני שאמרה כי ראש ממשלה אחראי לא היה נוהג כך וצריך לדעת לעבוד עם כל נשיא אמריקאי. גם הביקורת שנשמעה על תפקודו של שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר במאמר בעיתון "הארץ" מצוטטת ומוצגות דוגמאות שונות בהן הפר דרמר את הממלכתיות הנדרשת ממנו ושימש כשופרו הפרטי של נתניהו.

הביקורת על דרמר, שהסתיר ממזכיר המדינה קרי את דבר הזמנתו של נתניהו לארה"ב, כאשר ישב איתו לפגישה ארוכה יממה אחת בלבד לפני פרסום ההזמנה, היא חריפה במיוחד. "כאשר סוקרים את התכסיס הפוליטי של נתניהו ואת ההתנהגות המוליכה שולל של שגרירו, זה רק הוגן לשאול האם באמת כך נוהגים חברים?", כותב אונגר.


נתניהו ואובמה. שפל  חדש ביחסים בין השניים | צילום: flickr U.S Department of State

"בעוד שבהחלט אפשר להסכים עם החלטת מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, ג'ון ביינר, להזמין את נתניהו לנאום מול הקונגרס, האם אפשר שלא להיות מוטרדים מכך ששגריר ישראל יצא מגדרו כדי לא לספר למזכיר המדינה את תוכניתו להתערב במדיניות החוץ שלנו ולבקש להביך את הנשיא שלנו תוך כדי המהלך?"

"הבוחרים הישראלים מכירים את הפרטים האלה. מה שעוד הם מבינים הוא שאם נתניהו יבחר מחדש, הם עומדים כעת בפני לפחות שנתיים (אם לא יותר, במקרה שהדמוקרטים ינצחו בבחירות הבאות) של יחסים מאוד קרירים עם הבית הלבן, בתקופה שבה זהו בהחלט לא האינטרס הישראלי. ההערכה שלי היא שבסופו של דבר, נתניהו יבין את הטעות שעשה ויבקש לדחות את נאומו לתאריך שלאחר הבחירות".

"אך עד אז, זה עשוי להיות מאוחר מדי והעלבון האחרון הזה לנשיא ארה"ב יתגלה כצעד אחד רחוק מדי עבור נתניהו", נכתב.

גם הסנאטור ביינר חוטף ביקורת חריפה במאמר ומואשם ב"התנהגות יותר ממבישה" וב"צעד חסר תקדים שלקח כאשר רתם מנהיג של מדינה זרה כנגד הנשיא שלו". "נשיאים באים והולכים, אך כבוד למוסד הנשיאות, במיוחד מצדו של אדם שנמצא שני בשרשרת הנשיאות, חייב להישמר".

"ניסיון להזיק לכל נשיא אמריקאי באמצעות עזרה למנהיג זר שרוצה להביך את המנהיג שלנו, לעולם לא יוכל להיחשב כצעד מועיל לאומה", נכתב בסיכום. אם להתייחס לטון הדברים, נראה ששיתוף הפעולה ההדדי שנרקח בין נתניהו ועמיתיו הרפובליקנים בקונגרס, הצליח להכעיס לא מעט אנשים בארה"ב. כעת נותר לראות האם הלחץ הציבורי אכן יוביל לשינוי בתוכניות ובעיקר מה יהיו צעדי הנגד שיזום כעת הבית הלבן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן