בית הדפוס של מעריב נסגר: "העובדים הם בני ערובה של בן צבי"

קרב ההישרדות של עובדי מעריב נמשך. הבוקר נסגר בית הדפוס של העיתון ועובדי המפעל מתאגדים כעת מחוץ לשערים. בשעה זו מפגינים עשרות עובדים מחוץ למפעל וקוראים בגנותו של בעל העיתון שלמה בן צבי.

העובדים מוחים על כך שהנהלת העיתון לא הגיעה איתם לסיכום בנוגע לעתידם. בשיחה עם גלי צה"ל הבוקר אמר מנהל המפעל ג'קי עמר: "אפילו מכתבי פיטורים לא קיבלנו". 

לטענת עמר, העובדים חוסמים את הכניסה למפעל ולא נותנים לאף אחד את האפשרות להיכנס. לדבריו, סמנכ"ל מעריב שצפוי להגיע למקום לא יורשה להיכנס גם הוא. בנוסף, גם המשטרה צפויה להגיע בזמן הקרוב למקום. 

צילום: R&B MEDIA

יו"ר ועד עובדי בית הדפוס זהר נדף אמר לפורבס: "מה-17 לחודש הפסקנו לעבוד אבל עדיין לא קיבלנו מכתבי פיטורים. זה מצב אבסורד שבו העובדים הם בני ערובה של שלמה בן צבי. אנשים לא יכולים להביא משכורת הביתה ולא יכולים ללכת לחפש מקום עבודה אחר. באמצע הקיץ אנחנו מוצאיםן את עצמנו מקורקעים".

לדברי נדף, העובדים דורשים מנציג של ההנהלה להגיע למפעל ולדבר איתם. "ביקשתי שנציג של העיתון יגיע ועדיין לא קיבלתי תשובה". מאבקם של עובדי הדפוס זוכה לגיבוי של ועד עובדי מעריב וגם חגי מטר, יו"ר וועד מעריב הקודם שפוטר על ידי ההנהלה הגיע להפגנה להביע את תמיכתו. 

עוד אמר נדף כי אם ההנהלה לא תענה לבקשת העובדים, בכוונתם להחריף את המאבק. "אם אנחנו לא יכולים לישון, נדאג שגם ההנהלה לא תישן בלילה. נגיע לביתו של בן צבי ושל המנכ"ל".

לפני כשבעה חודשים רכש שלמה בן צבי את העיתון מידיו של נוחי דנקנר. במסגרת הסכם הרכישה, התחייב בן צבי להמשיך להפעיל את בית הדפוס למשך שנה וחצי. אולם, לאחרונה הודיע איש העסקים כי המפעל ייסגר משום שתפעולו אינו כלכלי. 

על פי החלטתו של בן צבי, הדפסתו של מעריב הועברה לבית הדפוס של עיתון הארץ וגלובס. בעקבות סגירת בית הדפוס פוטרו 50 הפועלים שעבדו בו. על פי הסכם בין ההסתדרות למעריב, אמורים העובדים לקבל מענק פיצויים של חודשיים וחצי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן