בית המשפט דחה את הבקשה להוסיף סעיף נוסף לאישום נגד דני דנקנר

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשת הפרקליטות להוסיף סעיף חמישי לכתב האישום נגד יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר, שעניינו "הכנה או הרשאה להכין הצהרה כוזבת ושימוש במרמה עורמה או תחבולה". דנקנר הואשם שערך הסכם פיקטיבי עם אשתו דאז על בית בעתלית, במטרה להתחמק מתשלום מסים.

התביעה ביקשה לצרף את הסעיף הנוסף לכתב האישום הנוגע להתנהלותו של דנקנר כיו"ר בנק הפועלים, ובעיקר בנוגע לעסקה לרכישת השליטה בבנק הטורקי פוזיטיף על ידי הפועלים. דנקנר מואשם במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, הלבנת הון ופגיעה בניהול תקין של עסקי תאגיד בנקאי.

השופט צבי גורפינקל החליט לאחר שמיעת טענות הצדדים, כי הקשר שבין העובדות נשוא פרט האישום החמישי אותו מבקשים לצרף עתה לכתב האישום המקורי, לבין נשוא כתב האישום שעניינו מעשיו של הנאשם כדירקטור ויו"ר הדירקטוריון של בנק הפועלים רופף למדי".

"דיון במחלוקת זו יאריך שלא לצורך את הדיון כאן, ועל כן, אינני נעתר לבקשה וזכותה של התביעה, אם תמצא לנכון שיש עדיין מקום לברר את הנאמר בפרט האישום החמישי, להגיש כתב אישום נפרד שיתברר בביהמ"ש השלום. ראוי שכתב אישום זה יוגש רק לאחר בדיקה מדוקדקת של העובדות הנטענות כאן כדי שלא להאריך לשווא את הדיונים הן האזרחיים והן האחרים בפרשה זו", כתב גורפינקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן