בית המשפט הכריע: אי.די.בי עוברת סופית לידי בן משה ואדוארדו אלשטיין. לדנקנר ניתנו 15 יום לערער

הסאגה הארוכה הגיעה לסיומה: בית המשפט המחוזי בת"א פסק היום כי מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין הציגו את כלל המסמכים הדרושים והוכיחו כי מקורות הונם חוקיים ונקיים – ובכך העביר לידי השניים את השליטה בתאגיד הענק אי.די.בי באופן סופי. יחד עם זאת, לאור בקשת עורכי דינו של דנקנר, החליט השופט על עיכוב ביצוע ההחלטה, על מנת לאפשר לדנקנר לערער. לשם כך ניתנו לו 15 יום.

לאחר תהליך משפטי ארוך וסבוך במיוחד, פרסם היום בית המשפט המחוזי בת"א את החלטתו אודות מקורות המימון של בעל השליטה המיועד בחברת אי.די.בי, מוטי בן משה. לפי החלטת השופט איתן אורנשטיין בן משה הציג את כל המידע הנדרש והוכיח כי הוא שולט ישירות בכל החברות בבעלותו. בכך הוסר המכשול האחרון אשר עמד בפני בן משה ואלשטיין בדרך להשתלטות על אחת החברות הגדולות במשק.

השופט איתן אורנשטיין: "מהדוח על נספחיו עולה כי בעלי השליטה עמדו בחובת הגילוי, לא נפל מום בממצאים שהתגלו על מנת לשמוט את הקרקע תחת הסדר הנושים". לבן משה ואלשטיין אמר השופט ""אנחנו מפקידים בידיכם חברה רצינית. זה כסף של הציבור. היו זהירים ועשו הכל באחריות". 

עוד קבע השופט כי דוח הבדיקה שבחן את מקור נכסיו של בן משה יפורסם לאחר שימסר לעיונם של הבעלים החדשים. 

כזכור, בתחילת החודש שעבר הצביעו לא פחות מ-75% ממחזיקי אגרות החוב של החברה על הדחתו של דנקנר מתפקידו כבעל השליטה בחברת הענק, והחליטו להעביר את המושכות לידיהם של איש העסקים האלמוני מוטי בן משה והמיליונר הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין -אשר הפכו בן לילה כמעט לשניים מהשמות המוכרים והמדוברים במשק הישראלי. 

לאחר הצבעת בעלי המניות, פנה דנקנר לבית המשפט בטענה כי ההצבעה התנהלה באופן לא חוקי, וכן ניסה להטיל ספק במקורות המימון של בן משה. "אין לי שום דבר אישי נגד מוטי בן משה אבל בכל שנותיי בעולם העסקים, ובוודאי בעשר השנים שבהן אני מוביל את אי.די.בי, מעולם לא נפגשתי עם איש עסקים כביכול כל כך מצליח – שאף אחד לא מכיר אותו. לא בישראל, לא בגרמניה, לא בבנקים, לא בגופים המוסדיים, לא בגופי הרגולציה. אני מרגיש לגביו שרב הנסתר על הגלוי".

נשאר בחוץ. דנקנר | צילום: רויטרס

אך למרות טענותיו אלו, שופט בית המשפט המחוזי בת"א איתן אורנשטיין פסק במהרה כי ההסכם המתגבש אכן חוקי, ואף תקף את התנהלותו של דנקנר בנושא: "על קבוצת דנקנר היה לשכנע את ביהמ"ש כי נפלו פגמים מהותיים בהצבעות הנושים. מסתבר שמדובר במספר זניח של קולות פסולים. הטענה לגבי היעדר אמינות של בן משה לא נכונה. מה לקבוצת דנקנר להלין? הרי היא עצמה לא עמדה בהתחייבויותיה".

דנקנר נותר אז עם שביב תקווה אחרון, שכן ההחלטה נותרה תלויה בהחלטה נוספת של בית המשפט – כי ניתן מידע מספק אודות מקורות ההון של בעלי השליטה המיועדים, אשר ישכנעו כי כלל מקורות המימון הינם חוקיים למהדרים ואינם מעוררים כל חשד. לשם כך הוגש לבית המשפט דו"ח מקיף אשר סוקר את עסקיו ומקורות המימון של בן משה בעולם בשנים האחרונות.

אך היום, כאמור, גם תקוותו זו נגוזה עם החלטת בית המשפט לאשר את עסקת המכירה. כעת למעשה הוסר גם המכשול האחרון, ונראה כי לדנקנר לא נותרו עוד "קלפים בשרוול" ועליו לקבל את העובדה שבן משה ואלשטיין הם בעלי הבית בתאגיד הענק החל מהיום. דנקנר, אחד מאנשי העסקים הבולטים והידועים במשק הישראלי, נותר בחוץ.

עוד בטרם פרסום החלטת בית המשפט, נראה כי המשקיעים בהחלט מאמינים כי החברה עומדת בפני יציאה לדרך חדשה. מאז שעות הבוקר זינקה מניית החברה בכ-25%, בטרם הוקפא המסחר בא עקב הקראת החלטת השופט אורנשטיין. מעניין לראות כיצד יגיבו המשקיעים עם חזרת המסחר במנייה. 


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן