בית המשפט: להנהלה אין זכות להתערב בהתארגנות העובדים

בית הדין הארצי לעבודה קיבל היום את ערעורה של ההסתדרות על החלטותיו של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בנוגע למהלכי ההתארגנות הראשונית בחברת פלאפון. את הרכב השופטים מילאו הנשיאה נילי ארד, סגן הנשיאה יגאל פליטמן, והשופט עמירם רבינוביץ, ביחד עם נציג ציבור העובדים יצחק שילון ונציג ציבור המעבידים יורם בליזובסקי.

"כל המעורבים בסכסוך זה מסכימים כי חופש ההתארגנות הוא יסוד מוסד בשיטתנו המשפטית וכי אין לפגוע בהתארגנות עובדים", כתב בית המשפט. "הבעת עמדה על ידי המעסיק או מטעמו בנוגע להתארגנות או השלכותיה, לרבות "הטבות" בעטיה של ההתארגנות או שלילתן, מהווה הפעלת לחץ וכפיה והשפעה בלתי הוגנים על העובדים, במימוש זכותם להתארגן או שלא להתארגן".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הפגנת עובדי פלאפון | צילום: יח"צ

"זכות העובדים להתארגנות בארגון עובדים גוברת על זכות המעסיק לחופש הביטוי", ממשיך בית הדין, אשר קיבל כאמור את ערעורה של ההסתדרות. "לא היה מקום למתן "צו ארעי" על ידי בית הדין האזורי, ואנו מורים על בטלותו של הצו לשעה שהורה על הקפאת ההתארגנות הגלויה ולוּ למשך 72 שעות. צו זה אינו מידתי ואינו סביר, משיש בו השפעה לא הוגנת וחיסול ההתארגנות באיבה.

בית הדין ביטל את החלטתו של בית הדין האזורי בעניין הצו הזמני המושתת על הנחת שוויון יחס בין זכות ההתארגנות ו"חופש הביטוי" של המעסיק, והורה על סעד זמני כללי לפיו פלאפון תימנע מפעולות לסיכול ההתארגנות ומהשפעה על עובדיה, ולא תנקוט בכל פעולה, העלולה לפגוע במימוש זכות העובדים להתארגנות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן