בכיר איראני מודה: מתקפת סייבר שיתקה לנו את האינטרנט

מכה נוספת לאיראן: בנוסף לקריסה הכלכלית בשל הסנקציות הכלכליות שהוטלו על המדינה ולהפגנות שהתקיימו היום בטהרן, נחתה אתמול על הרפובליקה מכה נוספת: מתקפת סייבר, שכוונה כנגד תשתיות גרעין ותקשורת. כך הודה היום מזכ"ל מועצת הסייברספייס הגבוהה של איראן, מהדי בהבאדי.

"אתמול (שלישי) ספגנו התקפה נגד חברות התשתית והתקשורת", אמר בהבאדי, "מה שהכריח אותנו להגביל את הרשת. אנו מתמודדים עם התקפות סייבר מתמשכות כנגד המדינה. כל המתקפות המאורגנות האלו היו מטרתן רשתות הגרעין, הנפט והמידע".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מומחי הרשת באיראן יאלצו לעבוד קשה | צילום: רויטרס

המתקפה אילצה את השלטון לנתק באופן זמני את תשתית האינטרנט במדינה כשייתכן ובקרוב תפעל הרפובליקה בנקיטת צעדים נוספים על מנת להנביל את השימוש ברשת, בין היתר מתוך מטרה להפעיל צנזורה קשה יותר. בעבר האשימו במשטר האייתולות את ישראל בהחדרת וירוסים למערכות המחשוב של מתקני הגרעין במדינה.

היום פרצו ברחובות טהרן מהומות אלימות על רקע קריסתו של המטבע המקומי. במהלך המהומות התעמתו מפגינים -ביניהם חלפני כספים – עם שוטרים, וקראו קריאות גנאי המאשימות את נשיא איראן מחמוד אחמדיניג'אד בקריסה הכלכלית. השוטרים ירו על המפגינים גז מדמיע.

על פי דיווחים של עדי ראייה, כתוצאה מהמהומות האלימות נסגר השוק המרכזי בטהרן. לדברי אחד הסוחרים בשוק, המסחר לא יכול להתקיים משום שקריסת המטבע מונעת מהסוחרים להציב מחירים מדוייקים על הסחורה. מדובר השוק נמסר כי הסיבה לסגירתו היא חשש לבטחונם של הסוחרים וכי הוא ייפתח שוב ביום חמישי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן