“בכל שני וחמישי אנחנו סוגרים את המיון שלנו כי אין מקום לזוז”

ויכוח נוקב התנהל היום בוועדת הכספים בין נציגי קופות החולים לנציגי בתי החולים על אופן ההתחשבנות בין שני הגופים בשנים 2014-2016, שנקבע בנוסחה ע"י משרדי האוצר והבריאות ונכלל בחוק ההסדרים.

הנוסחה המדוברת אמורה לאזן בין הצרכים של הקופות ושל בתי החולים, אולם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) כבר הודיע כי "ישקול להקים צוות מגשר אד-הוק מטעם הוועדה, כדי להביא את הצדדים להסכמות". ההכרעה בהצבעות תתקבל בעוד שבועיים.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"ההסכם החדש פוגע בבתי החולים בירושלים, שאינם ממשלתיים, יפגע קשה בהכנסות שלנו, כאשר בין כה וכה אנחנו מתקשים להעמיד שירותים נאותים", אמר מנכ"ל בי"ח הדסה עין כרם, ד"ר אביגדור קפלן. "אם תופעל הנוסחה החדשה כפי שהיא, הדבר יחייב אותנו לסגור 300 מיטות, אלא אם כן הממשלה תכסה את הגירעון שייווצר".

מנכ"ל קופת חולים כללית, אליהו דפס אמר בתגובה כי "הזכות לבריאות של כל האזרחים נוכח השחיקה בתקציבי קופות החולים עשויה להיפגע. לאוצר יש אינטרס להטיח ראש בראש ולכולם חסר ואז זה בסדר. האיזון הופר. יש שחיקה מתמדת לקופות, צריך לחזק את בתי החולים אך בכסף חדש".

צילום: רויטרס

פרופ' שמעון רייסנר, סגן מנהל בית החולים רמב"ם, טען כי "הממשלה מתקצבת אך רק לקראת קריסה. הקופות שולטות היטב במבוטחים שלהם. בכל שני וחמישי אנחנו סוגרים את המיון שלנו כי אין מקום לזוז כי הקופות שולחות אלינו בגלל כפיית התעריפים, ולכן גם יש תורים ארוכים מאוד לניתוח עיניים, אף אוזן גרון, וכל הניתוחים שאינם דחופים. האזרח ירגיש ירידה ניכרת באיכות הטיפול שיקבל. החוק הזה מבחינתנו הוא אסון".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, דווקא חשב שמדובר בהצעה הוגנת: "קופות החולים נחשפות לסיכונים והאיתנות הפיננסית שלהן בסימן שאלה. יצרנו צילום מצב והקטנו את הסיכוי של מלחמות בין בתי חולים לקופות החולים ואת האינטרסים ביניהם, כך שאף אחד מהם לא ינצל את הכוח היחסי שלו להשיג יותר. יצרנו את החישוב הטוב ביותר שניתן היה להגיע אליו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן