בכמה נמכר מחשב אפל הראשון שהורכב במוסך של סטיב ג'ובס?

בית המכירות הפומביות כריסטי'ס מכר את אחד המחשבים המקוריים של חברת אפל, שהורכב במוסך בית הוריו של סטיב ג'ובס, תמורת 387 אלף דולר, במהלך מכירה פומבית אינטרנטית של מוצרי טכנולוגיה וינטג'. 

המחשב שנמכר, אחד מ-25 מחשבי אפל-1 הראשונים, תוכנן ונבנה על ידי סטיב ווזניאק ב-1976. על פי הערכות, קיימים כיום בעולם פחות מ-50 מחשבי אפל-1.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

לפני המכירה, העריכו אנליסטים כי המחשב יימכר במיליון דולר, אך למרות שהוא חצה את הסף התחתון של הערכות כריסטי'ס – 300 אלף דולר – הוא הכניס הרבה פחות מההערכה הגבוהה של בית המכירות – 500 אלף דולר. המחיר ששולם היה נמוך בהרבה מזה ששולם עבור מחשב אפל-1 פועל שנמכר בחודש מאי האחרון בגרמניה ב-663 אלף דולר.


מחשב אפל-1 | צילום: rebelpilot, מתוך ויקיפדיה

לפני שאתם מתחילים לחפש במוצרי אפל שמעלים אבק בבוידעם שלכם, שווה לקחת בחשבון שאפילו מחשבי אפל הנדירים בני 30-25 נמכרים בסכומים נמוכים בהרבה. כך למשל, מחשב "ליסה" מ-1984 של החברה, שהוצע גם הוא במכירה הפומבית, אמור היה להימכר ב-30-20 אלף דולר, ואבטיפוס של מחשב IIGS מ-1986 אמור היה להימכר ב-15-10 אלף דולר. למעשה, אף אחד מהפריטים הללו לא ייצר מספיק עניין במהלך המכירה הפומבית כדי לעמוד במחיר המינימלי, כך שהם לא נמכרו. מלבד אפל-1, המחיר הגבוה ביותר ששולם היה על מחשב אפל מ-1997 במארז שקוף, אשר נמכר ב-6,250 דולר, נמווך מההערכה המוקדמת של 7,000 דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן