בלית ברירה: הדוגמנית שהפכה לדוגמן מצליח

רק לפני שבועיים וחצי כתבנו כאן על הפער המדהים בין השכר של דוגמניות ודוגמנים בתעשיית האופנה – הבדל של כ-150% לטובת הנשים – אבל כעת נראה שגם בתחום הזה נאלצות נשים לנקוט באמצעים יצירתיים כדי להשתוות לקולגות הגבריות שלהן. הסיבה? אורך חיי המדף של דוגמנית לעומת אלה של דוגמן.

אליוט סיילורס לפני. לא מצאה עבודה | צילום: מתוך דף הפייסבוק של סיילרוס

אליוט סיילורס, שהתראיינה השבוע ל"ניו יורק פוסט", מספרת כיצד החליטה להפוך מדוגמנית מצליחה ונשית לדוגמן בגדי גברים. סיילורס היא הטרוסקסואלית בעלת מראה אנדרוגיני למדי, וכשהגיעה לגיל המופלג 31 – הבינה שהדרך היחידה שבה תוכל להמשיך ולעסוק במקצוע, היא אם תהפוך לדוגמן. תווי הפנים החדים והגבריים שלה, שבתחילת הקריירה שלה היו לה לרועץ, הפכו ליתרון גדול כשהחליטה לחצות את הקווים.

אחרי שקצצה את שיערה, סיילורס הוחתמה מחדש בסוכנות "פורד" בתור דוגמן בגדי גברים. היא נטשה את העקבים והאיפור לטובת ג'ינס וחולצות מכופתרות, והתרגלה לחלוטין לחיים בזהות החדשה שלה. הדבר היחיד שעוד מציק לה, לדבריה, הוא העובדה שאנשים טועים לחשוב שהיא ובעלה הם זוג גייז.

סיילורס אחרי. חושבים שהיא ובעלה הם זוג גייז | צילום: מתוך דף הפייסבוק של סיילורס

כשחושבים על זה, מזל גדול נפל בחלקה של סיילורס – סוג של "ינטל" או "ויקטור ויקטוריה" בת זמננו – שתחום העיסוק שלה מאפשר לה את המהפך הזה. היכולת שלה להיראות כמו גבר בהחלט קנתה לה עוד כמה שנים במקצוע, כיוון שלדבריה "דוגמנים לא חייבים להיראות צעירים כמו דוגמניות". אבל מה יעשו נשים אומללות שלמזלן הרע הן עובדות במקצועות בהם הן לא יכולות להתחזות לגברים? כנראה שימשיכו להרוויח עשרות אחוזים פחות, להיתקע בתקרות זכוכית ולחמוק הביתה כשצריך לקחת את הילד מהגן.

לכתבה המקורית באתר אונלייף

עוד באונלייף:

משטרת ישראל: לאן נעלמו הנשים?

מי מזיקה יותר – לארה קרופט או מיילי סיירוס?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן