בלי ידיים: השקת הסמארטפון של פייסבוק בכלל לא קשורה לטלפון

מקליק אחד של האצבע לאפס קליקים: דבר אחד כדאי לדעת על ההכרזה של פייסבוק היום ועל הטיזר שפרסמה "בית חדש באנדרואיד" – כל הבלאגן הוא לא באמת על הטלפון עצמו.

על פי רוב הדיווחים, הסמארטפון של פייסבוק מבית HTC יהיה די שגרתי מבחינת החומרה. אבל כן יהיה כאן שינוי אחד, במיליוני הסמארטפונים הקיימים היום – פייסבוק היא עוד אייקון של אפליקציה, כזו שמצטופפת ליד עשרות אחרות בסמארטפון שלכם, את העובדה הזו החברה מבקשת לשנות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כי זו הבעיה הגדולה של פייסבוק שרוצה כמובן להגדיל את נתח הפרסום שלה. אחרי הגרסה החדשה שמאפשרת למפרסמים לזהות קהל יעד ממוקד על פי החיפושים שהמשתמש מבצע ברשת, פייסבוק מכוונת להציע עתה למפרסמים פלטפורמה רחבה יותר להגיע ללקוחות, אם המהלך יצלח, נתח המפרסמים יגדל כמובן.


חלק מהטיזר שהוציאה החברה לקראת ההשקה | פייסבוק

בשביל באמת להצליח בכך, פייסבוק צריכה להתאים את עצמה לקהל גדול וצומח שנוטש את המחשבים השולחניים והניידים ועובר לעשות הכל באמצעות הסמארטפונים והטאבלטים. פייסבוק שרוצה כמובן לשמור על הקהל הזה קרוב אליה צריכה להציע למשתמשים מגוון רחב של אפשרויות (אפליקציות, משחקים, הודעות וכדומה) בכדי שאלו יישארו יותר זמן ברשת ויראו את הפרסומות. במכשירים הניידים, במציאות שבה האפליקציות הן במרחק קליק אחד של האצבע, פייסבוק היא אחת מהאפשרויות מהקליקים האלו, אך רק אחת.

זה לא נעלם מעיניה של פייסבוק, כי החברות השולטות במכשירים בהן פייסבוק רוצה להיכנס הן אפל וגוגל וכמה מהיצרניות הגדולות. עד השנה שעברה, החברה קיוותה להתאים עצמה למציאות הזו עם האתר הסלולרי שלה המותאם לגלישה במכשירים הניידים אבל זה היה תהליך איטי מדי ומסורבל מדי. צוקרברג הודה אז שבזבז 18 חודשים בניסיון הזה שגם דחה את המודעות להתאים את הרשת לניידים בצורה מקיפה יותר.

פייסבוק מבינה היום שעם כל החידושים באפליקציה שלה, היא עדיין באותו מקום, המקום בשורה אחת עם 1,000 יישומים אחרים. לכן מה שפייסבוק מנסה לעשות כעת באמצעות "הבית החדש באנדרואיד" הוא להביא את המשתמש מקליק אחד ל-0. לא עוד אפליקציה בשורה אלא להיות השורה עצמה

אתם עם הסמארפון? אתם עם פייסבוק, בלי לחיצות, בלי מחיצות. בעצם השירות עצמו יעלה כאשר הפלאפון נפתח וכך המשתמש לא צריך לנקוט ולו בפעולה הכי קטנה בשביל לגלוש בשירותי הרשת החברתית. החברה רוצה לבטל את אותו הקליק הפשוט והזניח ולהבדיל את עצמה מהאפליקציות האחרות.

אלא אם צוקרברג יצליח להפתיע אותנו עם משהו לא צפוי בעליל – זה מה שמתוכנן להערב. חשוב לזכור כי הטלפון הנוצץ שנראה היום הוא לא העניין. השאלה החשובה יותר היא האם פייסבוק יכולה למלא את הבטחתה ולהיות לחברה הגדולה של עולם האינטרנט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן