בלעדי: יו"ר קבוצת ההשקעות המסתורית והמסקרנת LR חושף את המספרים מאחורי פעילותה

קבוצת ההשקעות LR נחשבת לאורך שנים כאחת החברות המסקרנות – והמסתוריות ביותר במשק. חברת הענק הישראלית מנהלת השקעות בשווי מאות מיליוני דולרים ברחבי העולם, בעיקר במדינות המתפתחות ברחבי הגלובוס, ואת סכומי העתק האלו משקיעים בחברה בפרויקטים חקלאים מגוונים – אך מעבר לכך, עדיין רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע לפעילות החברה ולמספרים בבסיס פעילות זו. כל זה השתנה ביום ד' האחרון כשיו"ר החברה ואחד ממייסדיה, עמי לוסטיג, חשף על במת כנס פורבס לזימות חברתית את המספרים המסקרנים מאחורי חברת הענק.

"כשאני אומר חקלאות ישר קופצת לרבים אסוציאציה חיובית. אבל חקלאות מקושרת גם לדברים חיוביים פחות, דוגמת הקולוניאליזם, העבדות או הזיהום הסביבתי" אמר לוסטיג. "בתחילת שנות ה-90 חיו בעולם 800 מיליון רעבים, והיעד העולמי היה לצמצם את המספר בחצי עד לשנת 2016. כעת, מקווים לעמוד ביעד עד 2030. אז יש תנועה קדימה, פשוט לא בקצב שקיווינו". על פי הנתונים שהציג על הבמה, בכל דקה מת כיום ילד מרעב ברחבי העולם. באזור מרכז יבשת אפריקה (האזור הגיאוגרפי המכונה "סאב-סהרה"), לדבריו, אין כל שינוי במספר הרעבים, ושנוי כזה גם לא צפוי בעתיד הנראה לעין.

לוסטיג. השקעה בחקלאות כמנוף לצמיחה | צילום: ליאת מנדל

"רוב תושבי העולם עדיין מתעסקים בחקלאות, ואנו מזהים קשר ישיר בין אחוז ההשקעה בחקלאות של מדינות לבין מספר הרעבים החיים בהן. ועדיין, ההשקעות של הממשלות השונות בתחום החקלאות קטנות בהתמדה. גם ההשקעה של הבנק העולמי בתחום נחתכה באופן משמעותי. השאירו רק לחקלאים העניים והמסכנים ביותר להשקיע בתחום, והצרכים שקשורים לטכנולוגיה והשקעה בתחום ברחבי העולם הם אדירים".

לפי לוסטיג, כאמור, הצורך בהשקעה מאסיבית בתחום החקלאות הוא גדול – אך כזה הוא גם הפוטנציאל הכלכלי אשר גלום בהשקות בתחום זה. "אני לא מאמין שעסק יכול להרשות לעצמו לא להרוויח כסף. גם אם אני רוצה לתרום מכספי, זה א יצור שינוי של ממש בעולם, ואף אחד לא מבטיח שגם בעתיד נוכל או נרצה להמשיך ולהשקיע. כל עסק צריך לדעת להרוויח כסף. ההשפעה החברתית שלנו באותם אזורים היא תופעת לוואי".

וכך, חשף לוסטיג, פועלת השיטה: אנשי החברה מזהים אזורים בהם אוכלוסיית החקלאים אינה ממצה את פוטנציאל השטחים החקלאים אשר בבעלותה. החברה מציעה לאותם חקלאים לתמוך בהם באמצעים טכנולוגיים, עסקיים ופיננסיים בכדי להגדיל את ההכנסות במידה משמעותית. בכסף הנוסף שהרוויחו, מתחלקת החברה עם החקלאים עצמם. "קחו כדוגמא פרויקט שעשינו בתחום הקפה בוויטנאם", הסביר לוסטיג. "הצענו לחקלאים סיוע בתחום הגידול, העיבוד, והייצור. הבאנו את טכנולוגיית הטפטפות הישראלית, והחקלאים הגדילו את הייצור שלהם פי 2 בתוך זמן קצר. עזרנו לפתח גם את המטעים ואת תהליך העיבוד של הפולים, וככה משפחות שהתרגלו להרוויח 200 דולר בחודש – מרוויחות כיום 1,000. המשמעויות החברתיות הן אדירות".

אז כמה כסף משקיעה החברה ברחבי העולם? במהלך נאומו בכנס, חשף לוסטיג גם את סך כל ההשקעות של החברה כיום: "אנו משקיעים בפרויקטים בעלות אשר נעה בין עשרות למאות מיליוני דולרים", סיפר. "בסך הכל, אנו מנהלים כיום פרויקטים בעלות כוללת של 931 מיליון דולר. בשנה הקרובה, אם הכל ילך לפי התכנית, נוסיף עוד 11 פרויקטים נוספים, במסגרתם נסייע ל-4,500 חקלאים במדינות שונות. אנו ממש מאכילים את העולם. זה מה שאנחנו עושים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן