“בלקברי תרכש בידי מיקרוסופט או לנובו לפי שווי של 3 מיליארד דולר”

"מחיר היעד שאנו מעריכים כי בלקברי תגיע אליו לא השתנה ועומד על 7 דולר למניה כך שלשורטיסטים יש עוד מה להרוויח מנפילת החברה" – כך מעריך ג'וזף גרינקורן, ברוקר אמריקני המתמחה בהשקעות במניות טכנולוגיה, בנוגע לענקית הטלפונים הסלולריים הקנדית. "כבלקברי תגיע למחיר היעד של 7 דולר למניה היא תהיה הזדמנות קנייה למשקיעים", הוסיך גרינקורן, "הזדמנות הרכישה תגיע בשל ירידת שווי השוק של החברה לרמה לכ-3 מיליארד דולר בלבד. ברמת מחיר כזו חברות כמו לנובו או מיקרוסופט צפויות להגיש הצעות לרכישת החברה".

גרינקורן, שהעניק המלצת מכירה לבלקברי עם מחיר יעד של 7 דולר למניה לפני
כחודשיים, מעריך כי מיקרוסופט עשויה לרכוש את בלבקברי בכדי לצבור נתח שוק
ופטנטים על מנת לשים אותה על מפת הסלולר העולמית בעמדה ראויה לתחרות בסמסונג
ואפל.

צילום: רויטרס

"גם לנובו היא מועמדת לא פחות טובה לרכוש את החברה", מוסיף גרינקורן, "כבר היום היא היצרן הסיני הגדול ביותר של מוצרי אלקטרוניקה ויצרנית המחשבים הנייחים הגדולה בעולם. רכישה של בלקברי עשויה לסייע ללנובו בחדירה לשוק הצפון אמריקאי. ראייה לניסיונה של לנובו לחדור לשוק הזה כבר עכשיו היא פתיחת מפעל של החברה בצפון קרוליינה. הבעיה ברכישת בלקברי היא פחות מחיר העסקה כמו האישור הממשלתי למכירה שלה, שעשוי שלא לבוא בקלות לחברה הרוכשת לכשתוגש הצעה רשמית".

לגבי הדיווח כי מייסד החברה מייק לזירידיס מתכוון לרכוש אותה, אמר גרינקורן כי למרות שלזרידיס הוא אחד ממחזיקי המיעוט הגדולים במניית החברה אין זה סביר שהוא יצליח לגייס את ההון הדרוש גם לאחר ירידת הערך של החברה. "לזירידיס המפורסם באמירתו כי בלקברי לא תייצר מכשיר עם מצלמה או מכשיר שתומך בקבצי MP3, הוא פשוט לא האיש להרים את החברה הזו מהקרשים", טוען גרינקורן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן