Forbes Israel Logo
בנט. אקזיט נוסף בתחום הפינטק. צילום: shutterstock
נפתלי בנט. ישלשל לכיסו כמה מיליוני דולרים | צילום: Shutterstock

האקזיט החדש של בנט נחשף: ירוויח לפחות 5 מיליון דולר מהנפקת פיוניר

לפורבס ישראל נודע כי האקזיט המדובר של ראש הממשלה המיועד הוא בחברת הפינטק פיוניר, בה השקיע לפני כניסתו לחיים הפוליטיים. החברה יוצאת להנפקה לפי שווי של 3 מיליארד דולר

יו״ר מפלגת ימינה ומי שעל פי רוב התרחישים יושבע בקרוב לראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, עשוי לסמן לזכותו הישג משמעותי נוסף. הפעם לא במגרש הפוליטי אלא דווקא הכלכלי. את ציון הדרך המרשים צפוי בנט לרשום בזכות השקעה שביצע לפני כ-13 שנה בחברת סטארט-אפ קטנה בתחום הפינטק אשר גדלה במרוצת השנים והפכה לחברה בינלאומית מצליחה בשווי של מיליארדי דולרים. כעת, ממידע שהגיע לידי פורבס ישראל, ונחשף כאן לראשונה, עולה כי אותה השקעה מוצלחת של ראש הממשלה המיועד הייתה בחברת פיוניר (Payoneer), ענקית הפינטק שצפויה בקרוב להנפיק את מניותיה בנאסד״ק.

בנט, כך עולה מחשיפת פורבס, השקיע עוד בשנותיה הראשונות של החברה סכום שמוערך בכמה מאות אלפי שקלים, השקעה אשר מתברר הפכה למאוד מוצלחת עבורו והכפילה את ערכה פי כמה. הקשרים של ראש מפלגת ימינה בחברת הפינטק הישראלית הולכים שנים אחורה ונטועים עמוק עוד בשנותיה הראשונות של החברה – ושנים לפני כניסתו של בנט לחיים הפוליטיים. בנט היה מעורב במינוי מנכ״לית החברה בישראל, קרן לוי, והוא היה זה שהכיר בין לוי לבין מייסד ונשיא פיוניר, יובל טל.

בעשר אצבעות

מהלכים עסקיים כמו אלו הפכו את בנט ליזם הייטק מצליח ולאיש אמיד בפני עצמו. זהו לא האקזיט הראשון של ההייטקיסט השאפתן שהפך במרוצת השנים לפוליטיקאי אשר צפוי לקבוע היסטוריה ממש בקרוב, אם וכאשר תושבע הממשלה ה-36.

את הונו הגדול עשה בעשר אצבעות כבר לפני עשור וחצי בזכות עסקת מכירת סאיוטה (Cyota), כשכיהן אז כמנכ״ל החברה. ב־2005, שש שנים לאחר שהקים יחד עם ד״ר מיכל צור שלו, בן אנוש וליאור גולן את חברת אבטחת המידע שהעסיקה תחת ניהולו 140 עובדים, מכרו אותה בנט ושותפיו לחברת אבטחת המידע האמריקאית RSA תמורת 145 מיליון דולר כשעל פי ההערכות, בנט הרוויח מהעסקה כחמישה מיליוני דולרים.

פלטפורמת התשלומים והמסחר פיוניר. תונפק בקרוב בנאסד"ק. צילום: shutterstock
פלטפורמת התשלומים והמסחר פיוניר. תונפק בקרוב בנאסד"ק. צילום: shutterstock

בשנת 2009 כאיש עסקים פרטי התמנה בנט לתפקיד מנכ״ל סולוטו – הסטארט-אפ הצעיר של היזמים ישי גרין ותומר דביר שפיתחו שירות תמיכה מרחוק למחשבים אישיים ומכשירים ניידים. בנט לא מבלה זמן רב כמנכ״ל סלוטו וממשיך לפתח את הקריירה הפוליטית דווקא כמנכ״ל מועצת יש״ע אך זוכה בזכות התפקיד הקודם לחבילת אופציות יפה. ב-2013 עם מכירת החברה לאמריקאים ב-130 מיליון דולר מקבל בנט – שבתקופה זו כבר מכהן כשר הכלכלה וחשבונו כבר מנוהל בנאמנות עיוורת – שלושה מיליון דולר.

סטארט-אפ נוסף שנפתלי בנט השקיע בו כבר ב-2010 הוא Wisestamp שמספקת פתרונות לבעלי עסקים קטנים. הסטארט-אפ הישראלי נמכר לפני כשנתיים לחברה ישראלית מתחרה בסכום לא ידוע. אך על פי הערכות פורבס ישראל גם מעיסקה זו שלשל בנט לכסו סכום של כ-2.5 מיליון דולר.

המהלך העסקי המוצלח ביותר?

וכעת, אחרי כ-13 שנה, מבשיל עוד אקזיט של נפתלי בנט. פיוניר הישראלית, שבה השקיע בשנותיה הראשונות, מתכננת לבצע את ההנפקה באמצעות מיזוג עם חברת הספאק FTAC Olympus Acquisition Corp, כשהיא מכוונת לשווי של יותר מ-3 מיליארד דולר. בפיוניר מקווים שהתוצאות הכספיות האחרונות הטובות שהציגו והראו גידול בהכנסות וברווחים יסייעו להם להגיע לשווי הגבוה. ברבעון הראשון של 2021 דיווחה החברה על גידול של 23% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הכנסות שהסתכמו ב-100 מיליון דולר לעומת 82 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. במקביל דיווחה פיוניר על גידול ברווח התזרימי תפעולי (EBITDA) אשר גדל ב-140% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה והסתכם בכ-8 מיליוני דולרים. בנוסף הציגה החברה גידול של 61% בנפח העסקאות שטיפסו להיקף של יותר מ-13 מיליארד דולר (לעומת 8.3 מיליארד דולר).

עסקת המיזוג של פיוניר עם FTAC המחזיקה בקופתה כ-750 מיליון דולר צפויה לכלול גם מרכיב סקנדרי בהיקף של כחצי מיליארד דולר אשר מיועד למכירת מניות החברה מצד בעלי מניות קיימים, מנהלים ועובדים בחברה. אחד מבעלי המניות – כפי שנחשף כאן לראשונה הוא לא אחר מאשר ראש הממשלה המיועד. בנט צפוי לשלשל לכיסו, אם יממש את החזקתו ואם תבשיל העסקה, סכום של כמה עשרות מיליוני שקלים.

כעת נראה שהאקזיט האחרון של מי שעשוי להיות ראש ממשלת הסטארט-אפ ניישן ורשם על שמו מספר אקזיטים, הולך להיות רווחי במיוחד. על אף שהיקף האופציות שמחזיק בנט בחברת פיוניר לא ידוע, ממקורות עימם שוחחנו עולה הערכה כי מדובר בסכום שמגיע לכמה עשרות מיליוני שקלים – מה שכנראה יהיה המהלך העסקי הגדול והמוצלח ביותר של המיועד להיות ראש הממשלה הבא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.