בנט בוועידה נגד האנטישמיות: אבו מאזן רוצה מדינה חופשייה מיהודים

הצהרתו של יושב הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפיה "בפיתרון הסופי שלנו, לא נראה ישראלי אחד בשטחינו", הייתה במרכז דיוני ועידה של שדולת הכנסת למאבק באנטשימיות היום (ג'), כאשר חברי הכנסת הסיקו ממנה כי שותפה של ישראל למשא ומתן הוא אנטישמי.

השר לענייני ירושלים והתפוצות נפתלי בנט, שאחראי על מאבק הממשלה באנטישמיות, לקח חלק בועידה שבראשה עומד ח"כ שמעון אוחיון (הליכוד ביתנו), והצביע על כך שעבאס הכחיש את השואה.

"רק ביממה האחרונה נשיא הרשות הפלסטינית, שבעצמו כתב דוקטורט על הכחשת השואה, אמר ש'בפיתרון הסופי שלנו לא נראה נוכחות של אף ישראלי על אדמתינו'. דברים רעים קורים כשאנשים טובים שותקים. אנשים טובים צריכים לפעול", אמר בנט.

נפתלי בנט | צילום: מרק ישראל סלם

יושב ראש ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו), אמר כי הוא מחזיק במשרדו עותק מספרו של אבו מאזן, המתיימר לחבר בין ציוניות ונאציזם ואשר על הכריכה שלו מגן דוד וצלב קרס.

"אני לא יודע למה, עכשיו כשכולנו נרגשים מתהליך השלום, אף אחד לא זכר להזכיר את זה. אבו מאזן מעולם לא חזר בו או התנצל", טען ליברמן.

בנט, שדיבר על אנטישמיות, הסביר כי מתקופת התנ"ך ועד עכשיו אנשים ניסו לתקוף את הרוח והגוף היהודי. "אנשים ניסו להטמיע אותנו בקרבם, במחשבה כי אם נראה ונתנהג כמו אנשים אחרים נהיה בסדר, אבל אז קרתה השואה", אמר בנט, והוסיף: "אנחנו לא יכולים להאשים את עצמינו. אנחנו לא יכולים לנסות לקבל או להבין אנטישמיות, או לחשוב שאם ננסה להפוך את המדינה שלנו לאהודה יותר בעולם, התופעה הזו תיפסק".

מנהיג הבית היהודי קרא ליהודים להגן על עצמם ולהגיד שישראל זו המדינה שלהם, כאשר הוא אף הוסיף כי ישראל אחראית ליהודים מסביב לעולם.

ליברמן טען כי צורות חדשות של התופעה הן דעות אנטי-ישראליות ודה-לגיטמיציה של ישראל המסוות אנטישמיות. מנגד, ח"כ נחמן שי (העבודה) קרא להיזהר לפני שמגדירים פעילות אנטי-ישראלית כאנטישמית, וטען שלא תמיד יש ביניהן חפיפה.

"לאחרונה ראינו אנטישמיות כחלק מקמפיין פוליטי, כמו בבחירות האחרונות בונצואלה. ברור שהאנטישמיות היא עדיין תופעה נפוצה", אמר ליברמן, והוסיף: "המשקיפים הבינלאומיים, כמובן, שמרו על שתיקה בנושא".

יו"ר ישראל ביתנו קרא לחברי הכנסת לעשות ככל יכולתם כדי "למחות נגד התופעה המבישה", ולהבטיח שלא יטאטאו אותה מתחת לשטיח.

בתחילת הועידה, ח"כ אוחיון הזכיר תקריות אנטישמיות אחרונות, כמו זו של חבר להקת פינק פלויד לשעבר, רוג'ר ווטרס, שהציג חזיר ועליו סמל מגן דוד בהופעתו האחרונה, ואת עלייתה של מפלגת ג'וביק בהונגריה.

אוחיון קרא לחברי כנסת עם קשרים בינלאומיים לפעול להעברת חוקים ואכיפתם במדינות אחרות כדי להגביר את המאבק באנטישמיות.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן